Holistic Approach to Customer Service

- Digital Marketing/ Sales/ Service

24 Ιουν 2025 08:30 26 Ιουν 2025 16:15 OnLine Virtual Classroom
Αγγλικά
14 ώρες ( 2 μέρες )
anad greek logo
Holistic Approach to Customer Service

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

The modern business environment is characterized by intense competition, a constantly changing landscape, and well-informed, demanding potential customers. As a result, the cornerstone of any business’s success is the development of a customer-centric strategy. Within this strategy, the culture of all employees must evolve, and the goal for everyone should be to provide excellent customer service across all forms of customer interaction (face-to-face, verbally, and in writing).

ΣΚΟΠΟΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

By the end of the program, participants will be able to:

  • Define the key criteria for delivering quality service at the beginning, during, and at the end of a customer interaction

  • Effectively use techniques to identify customer needs and recognize their expectations

  • Handle challenging or demanding customers with confidence and professionalism

  • Apply high-quality service techniques consistently throughout all stages of customer interaction

  • Use body language effectively during face-to-face communication

  • Utilize appropriate techniques to successfully conclude a service interaction

  • Choose the right words and tone for effective telephone communication

  • Practice active listening to enhance understanding and connection during calls

  • Conduct a customer phone conversation following a structured process

  • Write professional and well-structured emails

  • Communicate with the appropriate tone and style through live chat

  • Develop awareness of the importance of delivering professional customer service — whether in person, over the phone, or in writing

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ

  • Managers, Assistant Managers, and Heads of Departments in:
    • Customer Service
    • Customer Tele-service
    • Written Communication and Customer Service
    • Sales
    • Telesales
    • Marketing
    • Customer Relationship Management
    • Customer Retention
    • Offers/Quotations
    • or other departments that have direct communication with and serve customers
  • Executives / Officers from the above departments who have personal face-to-face, telephone, or written communication with customers
  • Administrative support staff who serve customers either in person, over the phone, or in writing, and more generally, responsible professionals who understand that in order to meet their responsibilities in the competitive environment in which they operate, they need to improve the quality of service they provide

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Topics

  • Customer Interaction Methods

  • Identifying Customer Needs and Expectations

  • Defining Quality Customer Service

  • Dealing with Difficult Customers in the Context of Quality Service

  • Applying Quality Service – Key Techniques for Face-to-Face Customer Service

  • Applying Quality Service – Key Techniques for Telephone Customer Service

  • Structure of a Phone Call and How to Maintain Control During the Conversation

  • Applying Quality Service – Key Techniques for Written Customer Service

  • Writing Methodology

  • Other Essential Writing Rules

  • Professional Email Communication

  • Communicating via Chat/Messenger

Πληροφορίες Εκπαιδευτή
Βασιλική Ανδρικοπούλου - Head of Training and Development and HR of MMC Management
Η Βασιλική Ανδρικοπούλου απόφοιτη του τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης της σχολής Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών και είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος Human Resources Management & Organisational Behaviour από το Cyprus International Institute of Management. Τα τελευταία χρόνια ασχολείται με την εκπαίδευση ενηλίκων αλλά και την διαχείριση θεμάτων ανθρώπινου δυναμικού. Εργάζεται στo Mediterranean Management Center από τον Αύγουστο του 2019 και είναι Head of &n...
Αναλυτικό Κόστος Σεμιναρίου

Για Δικαιούχους ΑνΑΔ

  • € 462.00
  • € 280.00
  • € 0.00
  • € 182.00
  • € 182.00

Για μη-Δικαιούχους ΑνΑΔ

  • € 462.00
  • € 0.00
  • € 87.78
  • € 462.00
  • € 549.78
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

Τρίτη - 24 Ιουν 2025

Ώρα

08:30 - 16:15

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ:

Βασιλική Ανδρικοπούλου

Τοποθεσία:

OnLine Virtual Classroom

Πέμπτη - 26 Ιουν 2025

Ώρα

08:30 - 16:15

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ:

Βασιλική Ανδρικοπούλου

Τοποθεσία:

OnLine Virtual Classroom

Εκδήλωση Ενδιαφέροντος : Holistic Approach to Customer Service

Σεμινάρια στην ίδια κατηγορία από τον ίδιο διοργανωτή
Αποτελεσματικές Τηλεφωνικές Τεχνικές...

Το πρόγραμμα εστιάζει στην επαγγελματική τηλεφωνική εξυπηρέτηση προς εσωτερικούς και εξωτερικούς πελάτες.  Η τηλεφωνική επαφή είναι πολλές φορές η πρώτη επαφ...

28/05/2025 08:30

7.00 ώρες (1 ημέρα)

Ελληνικά

Επιχορηγημένο-ΑνΑΔ

Live Online

Ολιστική Προσέγγιση στην Εξυπηρέτηση Πελατών...

Το σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον χαρακτηρίζεται από έντονο ανταγωνισμό, ένα διαρκές μεταβαλλόμενο περιβάλλον και υποψήφιους πελάτες οι οποίοι είναι αρκετά ...

18/06/2025 08:30

14.00 ώρες (2 μέρες)

Ελληνικά

Επιχορηγημένο-ΑνΑΔ

Live Online

Holistic Approach to Customer Service...

The modern business environment is characterized by intense competition, a constantly changing landscape, and well-informed, demanding potential customers. As a...

24/06/2025 08:30

14.00 ώρες (2 μέρες)

Αγγλικά

Επιχορηγημένο-ΑνΑΔ

Live Online