Τα 5 Χαρακτηριστικά ενός Εξαίρετου Εκπαιδευτή και πως τα αποκτάς

Soft Skills/Επικοινωνία,⠀
Ακαδημαϊκά Θέματα,⠀
Ανθρώπινο Δυναμικό (HR),⠀
Πιστοποιήσεις/Προσόντα/Άδειες,⠀
Τα 5 Χαρακτηριστικά ενός Εξαίρετου Εκπαιδευτή και πως τα αποκτάς

Όλοι μας έχουμε παραστεί σε σεμινάρια, συνέδρια, παρουσιάσεις και άλλες εκδηλώσεις όπου κάποιος εισηγητής ή παρουσιαστής μας έχει κερδίσει τη καρδιά! Κάποιος από αυτούς μας έχει εμπνεύσει και μας έκανε να ψάχνουμε για το επόμενό του σεμινάριο χωρίς να νοιαζόμαστε ιδιαίτερα για τη θεματολογία για την οποία θα καταπιαστεί. Αυτό είναι ένα μεγάλο ζητούμενο από τον εκπαιδευτή. Δεν είναι το μόνο κριτήριο για ένα επιτυχημένο εκπαιδευτή αλλά σίγουρα η θετική επίδραση στο κοινό, είναι το χαρακτηριστικό που δίνει νόημα και ουσία σε όλα τα υπόλοιπα.

Τα χαρακτηριστικά ενός πετυχημένου εκπαιδευτή είναι κοινά σε όλες τις θεματολογίες και αυτό ακριβώς κάνει τον εκπαιδευτή να είναι το μοναδικό κοινό στοιχείο όλων των σεμιναρίων, απλά με διαφορετικό περιεχόμενο. Είτε διδάσκει κοπτική-ραπτική, είτε ηλεκτρονικούς υπολογιστές, είτε αποτελεσματικό Marketing, η ποιότητα του Εκπαιδευτή παραμένει αναλλοίωτη και κρίσιμη για κάθε εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

Ας δούμε πιο κάτω τα 5 χαρακτηριστικά ενός επιτυχημένου εκπαιδευτή και πως αυτά επιδρούν καταλυτικά στην επιτυχία ή αποτυχία ενός σεμιναρίου.

1. Επικοινωνία

Ο καλός εκπαιδευτής ξέρει να επικοινωνεί με το κοινό του αλλά και με τον κάθε συμμετέχοντα ξεχωριστά. Είναι το χάρισμα με το οποίο ο Εκπαιδευτής θα κερδίσει, θα ενεργοποιήσει και θα προετοιμάσει τον εκπαιδευόμενο να δεχτεί θετικά τη γνώση που ακολουθεί. Οι δεξιότητές του στη λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία του δίνει το πλεονέκτημα να ‘διαβάζει’ το ακροατήριο του και να συνδέεται μαζί του. Ξέρει να τροχιοδρομεί εύστοχες και παραγωγικές συζητήσεις να κάνει τις κατάλληλες ερωτήσεις και να οργανώνει ομαδικές βιωματικές δραστηριότητες που ενισχύουν τη δεκτικότητα και τη μάθηση.

2. Ευελιξία

Ο καλός Εκπαιδευτής είναι ευέλικτος, μπορεί σε μερικά μόνο λεπτά να βρει τα κοινά στοιχεία ανάμεσα στους συμμετέχοντες και να προσαρμόσει το πρόγραμμά του τόσο σε περιεχόμενο όσο και σε τρόπους διδασκαλίας. Είναι έτοιμος να αλλάξει παραδείγματα, ασκήσεις και παρουσίαση αν κρίνει ότι αυτά θα έχουν καλύτερα αποτελέσματα.

3. Πρεσβευτής της αλλαγής

Δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά τα πράγματα αφού το κάθε εκπαιδευτικό πρόγραμμα, δίνει νέα γνώση, νέες δεξιότητες και προετοιμάζει για κάποια μικρή ή μεγάλη αλλαγή. Η αλλαγή μπορεί να αφορά νέες τεχνικές παραγωγής, νέα λογισμικά συστήματα, καινούργιους τρόπους επικοινωνίας και συμπεριφοράς. Ο εκπαιδευτής λοιπόν, όποιο και να είναι το θέμα που διδάσκει, έχει την υποχρέωση να ασχοληθεί σημαντικά και να επιδιώξει να καλλιεργήσει μια κουλτούρα δεκτικότητας στην αλλαγή ή ακόμα και επιδίωξής της από τους συμμετέχοντες. 


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΠΟΥ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΑΝΑΔ


4. Πρακτικός

Είναι κάποιες φορές που σε ένα σεμινάριο ακούμε πολλά και μάλιστα με ένα πολύ ωραίο, τεκμηριωμένο και επικοινωνιακό τρόπο, που όμως είναι απλά θεωρία. Ο Εκπαιδευτής πρέπει να είναι προσηλωμένος στο στόχο του σεμιναρίου και να δίνει έμφαση στο τελικό αποτέλεσμα που δεν μπορεί να είναι άλλο από την τελική πρακτική εφαρμογή της γνώσης στην επιχείρηση ή Οργανισμό του κάθε υποψηφίου. Δεν αρκεί να δώσει ο Εκπαιδευτής τη γνώση αλλά να προχωρήσει και να υποδείξει και εξασκήσει τους εκπαιδευόμενους στη πρακτική εφαρμογή της γνώσης αυτής.

5. Αξιολογητής

Ο Εκπαιδευτής επαγγελματικής κατάρτισης κατέχει αναμφίβολα το ρόλο του αξιολογητή για το πρόγραμμα του αλλά κυριότερα για τους συμμετέχοντες, τους οποίους έχει ενώπιον του. Πρέπει να κατέχει τις διάφορες μεθοδολογίες αξιολόγησης ή ακόμα και εργαλεία αξιολόγησης. Είναι κρίσιμο στο τέλος του σεμιναρίου να είναι σε θέση να καταγράψει την αποτελεσματικότητα και την επίδραση που είχε το πρόγραμμα στους συμμετέχοντες ως σύνολο αλλά και στον κάθε ένα ξεχωριστά. Κάποιες φορές η αξιολόγηση των συμμετεχόντων μπορεί να πάρει και το χαρακτήρα της εξέτασης αν το πρόγραμμα προετοιμάζει για κάποια συγκεκριμένη πιστοποίηση. Σε αυτή τη περίπτωση μάλιστα η αξιολόγηση μετατρέπεται σε δείκτη επιτυχίας για τον κάθε συμμετέχοντα αλλά ταυτόχρονα και για τον ίδιο τον Εκπαιδευτή ή και το Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης που διοργανώνει το πρόγραμμα.  


Ο Εκπαιδευτής ως Επάγγελμα

Το επάγγελμα του εκπαιδευτή είναι απαιτητικό, εντυπωσιακό, προσοδοφόρο και παρέχει εξαιρετικές ευκαιρίες δικτύωσης. Επιστρέφει μεγάλη ικανοποίηση στον εκπαιδευτή και τον τοποθετεί ανάμεσα στους πλέον γνωστούς εμπειρογνώμονες στον τομέα του. Η πιο αναγνωρισμένη πιστοποίηση του Εκπαιδευτή Επαγγελματικής Κατάρτισης στη Κύπρο είναι αναμφίβολα η Πιστοποίηση από την ΑνΑΔ που προσφέρει πρόσβαση σε επιχορηγημένα σεμινάρια αξίας εκατομμυρίων και μπορούν να εκτελούνται μόνο από πιστοποιημένους εκπαιδευτές της ΑνΑΔ.


Η Πιστοποίηση Εκπαιδευτών της ΑνΑΔ

Το ευτυχές στη περίπτωση αυτή είναι αυτά τα προσόντα και δεξιότητες μπορούμε να τα αποκτήσουμε με το πιο αποτελεσματικό τρόπο και μέσω της εξάσκησης να τα καλλιεργήσουμε κτίζοντας τη δική μας προσωπικότητα ως εκπαιδευτές και παρουσιαστές. Στη Κυπριακή αγορά υπάρχουν εξαιρετικά προγράμματα για εκπαίδευση εκπαιδευτών τα πλείστα μάλιστα οδηγούν και στη Πιστοποίηση από την Αρχή Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού (ΑνΑΔ) που δίνει πρόσβαση στα κονδύλια εκατομμύρια των επιχορηγήσεων για την επαγγελματική κατάρτιση. Υπάρχουν προγράμματα μεγάλης διάρκειας για άτομα με λίγη ή καθόλου εμπειρία, προγράμματα μέση διάρκειας για σχετικά έμπειρους εκπαιδευτές και τα μικρής διάρκειας που απευθύνονται στους πολύ έμπειρους εκπαιδευτές. Όλα οδηγούν στη προετοιμασία της εξέτασης της ΑνΑΔ για τη πιστοποίηση.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Share:
Διαβάστε Επίσης
Τεχνητή Νοημοσύνη στην εκπαίδευση – Πως θα επηρεάσει τη μαθησιακή διαδικασία;

Οι βαθμοί θα καταλήξουν να δείχνουν όχι τόσο τη γνώση της ύλης όσο την ικανότητα του μαθητή να είναι οργανωμένος.

Τι αναζητούν οι υπεύθυνοι προσλήψεων στα βιογραφικά; – Πρώην στέλεχος της Google δίνει 3 συμβουλές

Για όσους  αναζητούν εργασία, ώστε να αυξάνουν τις πιθανότητες επιλογής τους από μια εταιρεία.