Πώς να Συμφιλιώνεσαι με Αποφάσεις της Εταιρείας με τις Οποίες Διαφωνείς

Soft Skills/Επικοινωνία,⠀
Οργάνωση/ Διοίκηση/ Ηγεσία,⠀
Πώς να Συμφιλιώνεσαι με Αποφάσεις της Εταιρείας με τις Οποίες Διαφωνείς


Σε κάθε εργασιακό περιβάλλον, αργά ή γρήγορα, όλοι ερχόμαστε αντιμέτωποι με αποφάσεις της διοίκησης που μας απογοητεύουν ή μας θυμώνουν. Ίσως θεωρούμε άδικη μια αλλαγή, λανθασμένη μια προτεραιότητα, ή ακραίο ένα μέτρο που μας επηρεάζει προσωπικά ή επηρεάζει την ομάδα μας. Το δίλημμα τότε είναι μεγάλο: πώς συνεχίζεις να είσαι επαγγελματίας, να στηρίζεις την ομάδα σου και ταυτόχρονα να συμβιώνεις με μια απόφαση που δεν εγκρίνεις;

Το πρώτο αυθόρμητο συναίσθημα είναι συνήθως η αντίσταση. Θυμός, άγχος, αβεβαιότητα και η αίσθηση ότι «κανείς δε ρώτησε τη γνώμη μας». Αν αυτά τα συναισθήματα δεν αντιμετωπιστούν, παγώνει η κρίση μας, υπονομεύεται η συνεργασία και δηλητηριάζεται το κλίμα της ομάδας. Όμως υπάρχει τρόπος να μετατρέψουμε την εσωτερική αντίδραση σε ώριμη επαγγελματική στάση.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ MANAGEMENT & LEADERSHIP


Πρώτο βήμα: Αναγνώριση, όχι Καταπίεση των Συναισθημάτων

Πριν βιαστούμε να «ευθυγραμμιστούμε», χρειάζεται να αποδεχθούμε αυτό που νιώθουμε. Όταν καταπιέζουμε τα συναισθήματα, αυτά επιστρέφουν ως ειρωνεία, παθητική αντίσταση ή κρυφή υπονόμευση. Ένας αποτελεσματικός επαγγελματίας δεν αγνοεί τα συναισθήματά του — τα επεξεργάζεται για να μπορεί να δράσει καθαρά.

Δεύτερο βήμα: Απόσταση και Επαναπλαισίωση

Το κλειδί είναι να πάρουμε απόσταση από την πρώτη αντίδραση και να εξετάσουμε τη μεγάλη εικόνα. Χρήσιμα ερωτήματα που βοηθούν αυτή τη διαδικασία:

  • Τι ακριβώς με ενοχλεί; (να οριστεί το πραγματικό πρόβλημα)
  • Τι γνωρίζω και τι μπορεί να μην γνωρίζω;
  • Υπάρχει πιθανή οπτική που δεν έχω σκεφτεί;
  • Τι κερδίζω — έστω και έμμεσα — αν συνεργαστώ;

Συχνά οι διοικήσεις έχουν πρόσβαση σε δεδομένα ή πιέσεις που δεν είναι ορατές σε όλα τα επίπεδα. Η αναγνώριση αυτής της πραγματικότητας καλλιεργεί ενσυναίσθηση και μειώνει την ένταση.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ SOFT SKILLS


Τρίτο βήμα: Ευθυγράμμιση Στόχων

Μετά την αποφόρτιση, αξίζει να συγκρίνουμε τους δικούς μας στόχους με τους στόχους του οργανισμού. Στη μεγάλη πλειονότητα των περιπτώσεων, υπάρχει κοινός παρονομαστής:

  • να παραμείνει υγιής η εταιρεία
  • να προστατευτούν θέσεις εργασίας
  • να προχωρήσει η ομάδα μπροστά

Η ανάδειξη αυτής της κοινής βάσης βοηθά να αποκτήσουμε μία πιο ψύχραιμη και συνεργατική στάση, ακόμη κι αν η διαφωνία παραμένει σε επίπεδο άποψης.

Τέταρτο βήμα: Συνειδητή Δέσμευση σε Πράξεις

Από τη στιγμή που αποφασίζουμε να μείνουμε στον οργανισμό, χρειάζεται συνέπεια μεταξύ λόγων και πράξεων. Το να διαφωνείς εσωτερικά αλλά να «σαμποτάρεις» εξωτερικά, δεν είναι ούτε ηθικά ούτε επαγγελματικά υγιές. Αντίθετα, η στάση που εμπνέει σεβασμό είναι:

  • στήριξη στη γραμμή της εταιρείας,
  • ειλικρινής διάλογος όταν ζητηθεί η γνώμη μας,
  • οικοδόμηση ενότητας μέσα στην ομάδα μας.

Οι εργαζόμενοι ξεχωρίζουν τους ηγέτες από τους απλούς εκτελεστές ακριβώς σε τέτοιες στιγμές.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ


Το Τελικό Αποτέλεσμα: Ωριμότητα, Ανθεκτικότητα, Αξιοπιστία

Όταν καταφέρνουμε να διαχειριστούμε εποικοδομητικά μια απόφαση που δεν μας βρίσκει σύμφωνους, χτίζουμε τρία πολύτιμα στοιχεία:

  1. Επαγγελματική ανθεκτικότητα
  2. Σχέση εμπιστοσύνης με τη διοίκηση και την ομάδα
  3. Προσωπική ηγεσία

Δεν χρειάζεται να συμφωνούμε με όλα για να συμβάλουμε θετικά. Αυτό που χρειάζεται είναι να μπορούμε να ξεχωρίζουμε πότε εκφράζουμε τη διαφωνία και πότε επιλέγουμε τη συλλογική πορεία.

Το να αποδέχεσαι μια απόφαση που δεν σου αρέσει δεν σημαίνει υποταγή· σημαίνει ωριμότητα. Όταν δίνουμε χώρο στα συναισθήματά μας, βλέπουμε τη μεγάλη εικόνα και δρούμε με συνέπεια, τότε μπορούμε να συνεχίσουμε με καθαρό μυαλό, αξιοπρέπεια και επαγγελματισμό. Αυτή η ικανότητα είναι μία από τις σημαντικότερες δεξιότητες ηγεσίας της σύγχρονης εποχής.



Share:
Διαβάστε Επίσης
Εργασιακή Κουλτούρα: Ο Αθέατος Μοχλός Ανάπτυξης και Επιτυχίας για Κάθε Οργανισμό

Η εργασιακή κουλτούρα αντανακλά τον τρόπο με τον οποίο «ζει και αναπνέει» ένας οργανισμός

Η Σιωπηλή Δύναμη της Μεταγνώσης (Metacognition): Από τη Συνείδηση στην Αυτοβελτίωση

Η μεταγνώση, δηλαδή η ικανότητά μας να αναγνωρίζουμε και να αναλύουμε τις ίδιες μας τις σκέψεις