Κύπρος 2025: Προς τουρισμό 12 μηνών με κρουαζιέρες, MICE και θεματικές εμπειρίες
21 Αυγούστου 2025

Ο κυπριακός τουρισμός διανύει στο 2025 με ισχυρή δυναμική, μετά από ιστορικά υψηλά σε αφίξεις και έσοδα το 2024 και θετική τάση στο α’ εξάμηνο του 2025. Μόνο τον Ιούνιο 2025 οι αφίξεις αυξήθηκαν κατά 3,4% σε σχέση με τον Ιούνιο 2024, ενώ οι συνολικές αφίξεις του 2024 ανήλθαν σε περίπου 4,04 εκατ. (+5,1% ετήσια μεταβολή). Αυτά τα δεδομένα, σε συνδυασμό με αυξημένη αεροπορική συνδεσιμότητα, δείχνουν ότι η Κύπρος εδραιώνεται ως προορισμός όλο τον χρόνο.
Ποιοι τύποι τουρισμού είναι πιο υποσχόμενοι
Η Εθνική Στρατηγική Τουρισμού 2030 (υπό επικαιροποίηση προς το 2035) δίνει έμφαση στη διαφοροποίηση του προϊόντος και στην ανάπτυξη ειδικών/θεματικών μορφών τουρισμού. Μεταξύ των προτεραιοτήτων περιλαμβάνονται: φυσιολατρικός και ορεινός τουρισμός, αθλητικός, ευεξίας/ιαματικός και αποκατάστασης, συνεδριακός και κινήτρων (MICE), κρουαζιέρα/ναυτικός τουρισμός, θρησκευτικός-πολιτιστικός, γαστρονομικός/οινικός, ποδηλατικός, καταδυτικός και γκολφ. Η ίδια κατεύθυνση συνοδεύεται από επενδύσεις σε μαρίνες και νέες υποδομές γκολφ καθώς και σε δράσεις βελτίωσης της προσβασιμότητας.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ, ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΚΑΙ ΕΣΤΙΑΣΗ
Κρουαζιερόπλοια και homeporting
Το 2025 προδιαγράφεται ισχυρή ανάκαμψη της κρουαζιέρας με έως και 30% αύξηση αφίξεων πλοίων στο λιμάνι Λεμεσού και ~140 προσεγγίσεις/160.000 επιβάτες, ενισχύοντας την τοπική κατανάλωση και τη διασπορά εσόδων σε λιμενικές πόλεις και ενδοχώρα.
MICE, αθλητικός και ευεξίας
Η χώρα στοχεύει πιο επιθετικά σε συνεδριακό και αθλητικό τουρισμό ως πυλώνες βιώσιμης ανάπτυξης, αξιοποιώντας κλίμα, υποδομές και αεροπορική συνδεσιμότητα για περιόδους χαμηλής ζήτησης.
Παράθυρο ευκαιρίας: επέκταση της τουριστικής περιόδου
Κεντρική προτεραιότητα του Υφυπουργείου Τουρισμού για το 2025 είναι η σταδιακή επέκταση της περιόδου και η διατήρηση υψηλής πληρότητας σε ώμους και χειμώνα. Το 2024, μήνες όπως ο Οκτώβριος–Νοέμβριος κινήθηκαν σχεδόν σε «θερινά» επίπεδα· στόχος είναι να παγιωθεί αυτή η επίδοση.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ, ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΚΑΙ ΕΣΤΙΑΣΗ
Στρατηγικές προς αυτή την κατεύθυνση
- Διαφοροποίηση προϊόντος με ειδικές δράσεις για χειμερινό/θεματικό τουρισμό (φύση, πολιτισμός, γαστρονομία, αθλητικά events), ώστε να απευθύνεται σε κοινά με μειωμένη εποχικότητα.
- Ενίσχυση αεροπορικής συνδεσιμότητας και κινήσεις με αεροδρόμια/αεροπορικές για περισσότερες πτήσεις στη χειμερινή περίοδο· καταγράφεται άνοδος χωρητικότητας και σε αγορές όπως Νορδικές χώρες, Πολωνία, Ολλανδία.
- Στοχευμένη προώθηση σε νέες αγορές (π.χ. ΗΠΑ Ανατολικής Ακτής) και ενισχυμένη ψηφιακή καμπάνια (επενδύσεις 2024 σε 28 χώρες), για καλύτερη γεωγραφική διασπορά και ανθεκτικότητα ζήτησης.
- Συνεργασία με διαχείριση αεροδρομίων (Hermes Airports) για επέκταση του «χειμερινού προϊόντος» και μείωση seasonality μέσω δρομολογίων και θεματικών πακέτων.
Τι σημαίνουν όλα αυτά για την αγορά
- Μείγμα εσόδων: Με ισχυρότερα ρεύματα MICE, κρουαζιέρας και ευεξίας, τα έσοδα γίνονται λιγότερο εξαρτώμενα από «ήλιος-θάλασσα» και από 2–3 αγορές.
- Ανθεκτικότητα: Η γεωγραφική/χρονική διασπορά (νέες πηγές ζήτησης, χειμερινές ροές) μειώνει τον κίνδυνο διαταραχών.
- Επενδύσεις σε υποδομές και εμπειρίες: Μαρίνες, γκολφ, ορεινά δίκτυα μονοπατιών, ποδηλατικές και καταδυτικές διαδρομές δημιουργούν προϊόν 12μηνου.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ, ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΚΑΙ ΕΣΤΙΑΣΗ
Το 2025 βρίσκει την Κύπρο με σαφή στρατηγική: διαφοροποίηση προϊόντος, κατάκτηση νέων αγορών, ενίσχυση συνδεσιμότητας και έμπρακτη επέκταση της περιόδου. Με δείκτες κίνησης και αφίξεων σε άνοδο, με αιχμές την κρουαζιέρα και τις ειδικές μορφές τουρισμού, η χώρα έχει τα «εργαλεία» για να εξελιχθεί σε πλήρως δεκαδυάμηνο προορισμό — προοπτική που ανταμείβει επιχειρήσεις και ταξιδιώτες.