Οι Τρεις «Τοξικοί» Managers και πώς να τους Αναγνωρίσετε Έγκαιρα

Soft Skills/Επικοινωνία,⠀
Ανθρώπινο Δυναμικό (HR),⠀
Διεύθυνση & Ηγεσία,⠀
Οργάνωση/ Διοίκηση/ Ηγεσία,⠀
Οι Τρεις «Τοξικοί» Managers και πώς να τους Αναγνωρίσετε Έγκαιρα


Στον χώρο της εργασίας, όλοι έχουμε συναντήσει δύσκολους ή απαιτητικούς προϊσταμένους. Οι περισσότεροι φανταζόμαστε ένα «τοξικό» αφεντικό ως αυταρχικό ή υπερβολικά επικριτικό. Ωστόσο, υπάρχουν και πιο ύπουλες συμπεριφορές ηγετών, που συχνά περνούν απαρατήρητες, επειδή αρχικά φαίνονται ακίνδυνες – ή ακόμη και θετικές. Αυτές οι συμπεριφορές, όταν παραμένουν ανεξέλεγκτες, μπορούν να υπονομεύσουν την εμπιστοσύνη, την απόδοση και την συνοχή μιας ομάδας.

1. Ο «φιλικός» αλλά αναποτελεσματικός ηγέτης

Η υπερβολική φιλικότητα μπορεί να ακούγεται θελκτική, ειδικά σε περιβάλλοντα όπου η απόσταση μεταξύ διοίκησης και προσωπικού είναι μεγάλη. Όμως, όταν ο ηγέτης υιοθετεί ρόλο «φίλου» και όχι καθοδηγητή, θολώνουν τα όρια. Αυτό οδηγεί σε σύγχυση για το ποιος παίρνει αποφάσεις, ποιος αξιολογεί και ποιος καθορίζει προτεραιότητες. Οι εργαζόμενοι μπορεί να πιστέψουν ότι η προσωπική τους σχέση με τον προϊστάμενο υπερισχύει της αξιοκρατίας, κάτι που μακροπρόθεσμα φθείρει την εμπιστοσύνη και τη δικαιοσύνη μέσα στην ομάδα.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ MANAGEMENT & LEADERSHIP


2. Ο micromanager που δεν αφήνει χώρο

Ο μικροέλεγχος (micromanagement) είναι από τα πιο αποθαρρυντικά χαρακτηριστικά που μπορεί να εμφανίσει ένας ηγέτης. Εμφανίζεται όταν το αφεντικό παρεμβαίνει συνεχώς, παρακολουθεί κάθε βήμα και δυσκολεύεται να εμπιστευθεί την κρίση των εργαζομένων. Ενώ η πρόθεση μπορεί να είναι η διασφάλιση της ποιότητας, το αποτέλεσμα είναι το αντίθετο: μείωση της δημιουργικότητας, αίσθημα ασφυξίας και αδυναμία ανάπτυξης της ομάδας. Ακόμη χειρότερα, όταν ο micromanager αποσύρεται ξαφνικά, οι εργαζόμενοι μένουν χωρίς κατεύθυνση, προσπαθώντας να μαντέψουν τι περιμένει από αυτούς.

3. Ο υπερβολικά ομιλητικός προϊστάμενος

Η επικοινωνία είναι θεμέλιο της καλής ηγεσίας – μέχρι να γίνει υπερβολή. Ένας ηγέτης που μιλάει συνεχώς, μονοπωλεί τις συναντήσεις και δίνει την αίσθηση ότι γνωρίζει τα πάντα, δημιουργεί μια κουλτούρα παθητικής ακρόασης. Οι εργαζόμενοι σταματούν να εκφράζουν ιδέες ή ανησυχίες, καθώς αισθάνονται ότι δεν θα ακουστούν. Επιπλέον, μέσα στην ακατάσχετη ροή λόγου, οι σημαντικές οδηγίες χάνουν την αξία τους, με αποτέλεσμα να μειώνεται η αποτελεσματικότητα της ομάδας.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ SOFT SKILLS


Πώς να προστατευτείτε – και τι να μάθετε από αυτά τα παραδείγματα

Αν βρεθείτε σε περιβάλλον με τέτοιου είδους ηγεσίες, είναι σημαντικό να αναγνωρίσετε εγκαίρως τα σημάδια και να προσαρμόσετε την επικοινωνία σας.

  • Θέστε σαφή όρια: Μια εγκάρδια αλλά επαγγελματική σχέση διατηρεί την ισορροπία και αποτρέπει παρεξηγήσεις.
  • Διεκδικείτε την αυτονομία σας: Προτείνετε λύσεις και δείξτε πρωτοβουλία ώστε να περιοριστεί ο μικροέλεγχος.
  • Διεκδικήστε χώρο για διάλογο: Στις συναντήσεις, εκφράστε ιδέες και ερωτήσεις για να ενισχύσετε τη συμμετοχή όλων.

Το θετικό στοιχείο είναι ότι η επαφή με τέτοια παραδείγματα ηγεσίας μπορεί να σας κάνει καλύτερους ηγέτες στο μέλλον. Βλέποντας τι δεν λειτουργεί, μπορείτε να διαμορφώσετε ένα πιο υγιές και παραγωγικό στυλ διοίκησης:

  • Να μιλάτε λιγότερο και να ακούτε περισσότερο.
  • Να δείχνετε εμπιστοσύνη στην ομάδα σας, δίνοντάς της τον χώρο να αναπτυχθεί.
  • Να διατηρείτε ισορροπία μεταξύ ανθρώπινης προσέγγισης και ξεκάθαρης λήψης αποφάσεων.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ, ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΚΑΙ ΕΣΤΙΑΣΗ


Η ηγεσία δεν είναι απλώς θέμα θέσης, αλλά καθημερινής συμπεριφοράς. Τα «ύπουλα» χαρακτηριστικά που παρουσιάζονται ως αθώα, μπορούν να φθείρουν την ομάδα με την πάροδο του χρόνου. Η επίγνωση και η διαρκής αυτοβελτίωση είναι τα ισχυρότερα εργαλεία για να διασφαλίσουμε ότι, όταν έρθει η ώρα να ηγηθούμε, θα το κάνουμε με σεβασμό, αποτελεσματικότητα και γνήσια έμπνευση.



Share:
Διαβάστε Επίσης
Η Επιτυχία Φέρνει την Ευτυχία ή η Ευτυχία Φέρνει την Επιτυχία;

Oι έρευνες δείχνουν ότι αυτή η σειρά πραγμάτων αποτελεί μια παρερμηνεία

Πώς να Απαντήσετε Έξυπνα στις Δύσκολες Ερωτήσεις Συνέντευξης και να Κερδίσετε τη Θέση

Η συνέντευξη εργασίας είναι το στάδιο όπου οι εντυπώσεις και οι απαντήσεις σας μπορούν να καθορίσουν αν θα πάρετε τη θέση.