Οι 7 δεξιότητες που ενισχύουν τις συναδελφικές σχέσεις

Soft Skills/Επικοινωνία,⠀
Ανθρώπινο Δυναμικό (HR),⠀
Οι 7 δεξιότητες που ενισχύουν τις συναδελφικές σχέσεις

Οι συναδελφικές σχέσεις είναι εξαιρετικά σημαντικές για τη δημιουργία ενός ευχάριστου εργασιακού περιβάλλοντος το οποίο επιτρέπει την ευημερία όλων των εργαζομένων. Εκτός από τις εργασιακές συνθήκες θεμελιώδεις για τη διατήρηση ενός υγιούς εργασιακού πλαισίου είναι και οι συναδελφικές σχέσεις. Ακολουθούν μερικές συμβουλές οι οποίες θα θέσουν τις βάσεις για σχέσεις εμπιστοσύνης στο εργασιακό περιβάλλον.

1. Επενδύστε στην επικοινωνία

Η αποτελεσματική επικοινωνία είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της οικοδόμησης καλών σχέσεων με τους συναδέλφους. Πρέπει να είστε ανοιχτοί, ειλικρινείς και διαφανείς στην επικοινωνία σας. Ακούστε προσεκτικά τι έχουν να σας πουν οι συνάδελφοί σας και απαντήστε με περίσκεψη. Αποφύγετε να κουτσομπολεύετε ή να μιλάτε αρνητικά για τους συναδέλφους και προσπαθήστε να βρείτε κοινό έδαφος.

2. Οικοδομήστε εμπιστοσύνη

Η εμπιστοσύνη αποτελεί βασικό συστατικό μιας καλής σχέσης. Πρέπει να είστε αξιόπιστοι, ειλικρινείς και συνεπείς στις αλληλεπιδράσεις σας με τους συναδέλφους σας. Κρατήστε τις υποσχέσεις σας, τηρήστε τις δεσμεύσεις σας και λογοδοτήστε για τις πράξεις σας. Αποφύγετε τις υπερβολικές υποσχέσεις ή την υποεκπλήρωση αυτών και αναλάβετε την ευθύνη για τα λάθη σας. Όταν διατηρείτε μία ειλικρινή στάση με τους συναδέλφους σας, είναι πιο πιθανό να σας εμπιστευτούν και να βασιστούν σε εσάς.

3. Συνεργαστείτε

Η συνεργασία είναι εξίσου σημαντική για την οικοδόμηση καλών σχέσεων με τους συναδέλφους. Πρέπει να είστε πρόθυμοι να συνεργαστείτε, να μοιραστείτε ιδέες και να υποστηρίξετε ο ένας τις προσπάθειες του άλλου. Αποφύγετε να είστε ανταγωνιστικοί, αντίθετα, επικεντρωθείτε στο πώς μπορείτε να βοηθήσετε ο ένας τον άλλον να επιτύχει. Να γιορτάζετε τα επιτεύγματα του άλλου και να είστε γενναιόδωροι με τον έπαινο και την αναγνώριση. Όταν συνεργάζεστε αποτελεσματικά, μπορείτε να πετύχετε περισσότερα μαζί παρά μόνοι σας.



ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ SOFT SKILLS ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ



4. Μην συμπεριφέρεστε σαν ειδικός αν δεν είστε

Όταν το αφεντικό ή ο διευθυντής σας σας ζητάει να κάνετε κάτι που δεν γνωρίζετε, ενημερώστε τους αμέσως ότι έχετε μικρή ή καθόλου εμπειρία στην εκτέλεση της εργασίας και ρωτήστε αν υπάρχει κάποιος που μπορεί να σας καθοδηγήσει μια φορά. Αυτό δείχνει ότι είστε ταπεινοί, ειλικρινείς και πρόθυμοι να μάθετε κάτι καινούργιο για να γίνετε καλύτεροι υπάλληλοι.

5. Ρωτήστε κάποιον αν δεν γνωρίζετε

Μη φοβάστε ποτέ να ζητήσετε βοήθεια από τους πιο έμπειρους συναδέλφους σας. Πλησιάστε έναν συνάδελφο και ρωτήστε τον αν μπορεί να σας δείξει πώς να κάνετε κάτι, αν έχει χρόνο. Αν είναι απασχολημένοι, ρωτήστε αν υπάρχει κάποιος άλλος που μπορεί να σας βοηθήσει ή αν υπάρχει μια πιο βολική ώρα γι’ αυτούς, εφόσον δεν υπάρχει άμεση προθεσμία..

6. Να θυμάστε να λέτε ευχαριστώ ή να αναγνωρίζετε δημόσια τη βοήθεια των άλλων

Μην ξεχνάτε να αναγνωρίσετε τη βοήθεια που σας έχουν προσφέρει οι συνάδελφοί σας και μη διστάζετε να την εκφράζετε δημόσια. Ποτέ δεν ξέρετε πότε μπορεί να χρειαστείτε ξανά βοήθεια, οπότε είναι πάντα καλό να δείχνετε την εκτίμησή σας ευχαριστώντας το άτομο ή ενημερώνοντας το αφεντικό σας για το ποιος σας βοήθησε. Επίσης, θυμηθείτε τη χάρη και σχεδιάστε να κάνετε κάτι για να ανταποδώσετε όποτε σας δοθεί η ευκαιρία.

7. Να είστε ενσυναισθητικοί

Ένα άλλο βασικό στοιχείο για επιτυχημένες σχέσεις μεταξύ συναδέλφων είναι η ενσυναίσθηση. Πρέπει να κατανοείτε και να εκτιμάτε τις προοπτικές, τις εμπειρίες και τα συναισθήματά τους. Αποφύγετε να είστε απορριπτικοί αντίθετα, προσπαθήστε να δείτε τα πράγματα από τη δική τους οπτική γωνία. Προσπαθήστε να μπείτε στη θέση τους, κατανοώντας τα συναισθήματα και τις απόψεις τους, ανεξάρτητα από το αν συμφωνείτε. Αυτό θα βοηθήσει στην θεμελίωση της εμπιστοσύνης μεταξύ των δύο μερών, ώστε να μπορείτε να συνεργαστείτε πιο αποτελεσματικά. Όταν έχετε ενσυναίσθηση, μπορείτε να οικοδομήσετε βαθύτερους δεσμούς με τους συναδέλφους σας και να δημιουργήσετε ένα πιο υποστηρικτικό εργασιακό περιβάλλον.

Share:
Διαβάστε Επίσης
7 Σημάδια ότι Πρέπει να Παρατήσεις τη Δουλειά σου

Ίσως όμως δεν είναι αυτό που θα ήθελες να κάνεις για το υπόλοιπο της ζωής σου

5 Examples of Metaphors in Coaching That May Transform Business and Professionals

Metaphors offer a way to reframe experiences and challenges, making complex concepts more relatable and actionable.