AI Influencers: Η Νέα Εποχή του Marketing με Εικονικά Πρόσωπα Κερδίζει το Κοινό

calendar icon

11 Σεπτεμβρίου 2025

⠀ -⠀ Digital Marketing/Sales/Service
⠀ -⠀ Καινοτομία/Start Ups
AI Influencers: Η Νέα Εποχή του Marketing με Εικονικά Πρόσωπα Κερδίζει το Κοινό


Η παγκόσμια βιομηχανία του marketing βρίσκεται μπροστά σε μια ριζική αλλαγή: την εμφάνιση των AI influencers, δηλαδή εικονικών προσώπων που δημιουργούνται με τεχνητή νοημοσύνη και έχουν ήδη αρχίσει να ανταγωνίζονται τους ανθρώπινους δημιουργούς περιεχομένου. Το φαινόμενο αυτό δεν αποτελεί πλέον πείραμα, αλλά μια ταχύτατα αναπτυσσόμενη τάση που διεκδικεί μερίδιο σε μια αγορά που εκτιμάται στα 250 δισ. δολάρια.

Από το πείραμα στην πραγματικότητα 

Η περίπτωση της «Tinsley», μιας φοιτήτριας που συγκίνησε χιλιάδες χρήστες του TikTok με μια προσωπική εξομολόγηση, αποδείχθηκε τελικά προϊόν AI, δημιουργημένο από την επενδύτρια Olivia Moore. Μέσα σε λίγες μόνο ημέρες, με τη βοήθεια εξειδικευμένων εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης, η Moore έστησε ένα προφίλ που φάνηκε πιο αληθινό από το πραγματικό. Το παράδειγμα αυτό δείχνει την ισχύ της τεχνολογίας και τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να δημιουργήσει συναισθηματική σύνδεση με το κοινό.

Παρόμοια avatars έχουν κατακτήσει χιλιάδες ακόλουθους. Η «Mia Zelu» έφτασε να εμφανίζεται –ψηφιακά– στο Wimbledon, προτού αποκαλυφθεί ότι δεν υπήρξε ποτέ πραγματικό πρόσωπο.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ MARKETING, ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ


Οι ευκαιρίες για τα brands 

Για τις εταιρείες, η χρήση AI influencers σημαίνει χαμηλότερο κόστος, μεγαλύτερη ταχύτητα και απόλυτο έλεγχο στο μήνυμα και την εικόνα που προβάλλουν. Ένα avatar δεν ζητά αμοιβές ανάλογες με εκείνες ενός δημοφιλούς influencer, δεν έχει περιορισμούς χρόνου και μπορεί να προσαρμοστεί σε διαφορετικές γλώσσες και κουλτούρες σχεδόν ακαριαία. Δεν είναι τυχαίο ότι, σύμφωνα με έρευνα του Influencer Marketing Hub, σχεδόν 6 στους 10 marketers έχουν ήδη δοκιμάσει συνεργασίες με εικονικούς influencers.

Οι φόβοι και οι αντιδράσεις 

Ωστόσο, η εξάπλωση αυτή δημιουργεί ανησυχίες. Δημιουργοί περιεχομένου, φωτογράφοι και μοντέλα εκφράζουν φόβους για εκτοπισμό από την αγορά, ενώ οργανώσεις επισημαίνουν τους κινδύνους για την ψυχική υγεία των νέων, καθώς τα avatars προβάλλουν συχνά μη ρεαλιστικά πρότυπα ομορφιάς. Επίσης, υπάρχει ανησυχία για «AI slop» – περιεχόμενο χαμηλής ποιότητας που κατακλύζει τις πλατφόρμες αυξάνοντας τεχνητά το engagement.

Παράλληλα, τα στοιχεία δείχνουν ότι η ανθρώπινη επιρροή εξακολουθεί να υπερτερεί. Sponsored posts από αληθινούς influencers έχουν 2,7 φορές μεγαλύτερη απήχηση από εκείνα των ψηφιακών avatars, ενώ η μέση αμοιβή τους είναι πολλαπλάσια.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ MARKETING, ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ


Οι μεγάλοι παίκτες μπαίνουν στο παιχνίδι 

Μεγάλες εταιρείες μόδας όπως η H&M και η Hugo Boss έχουν ήδη εντάξει εικονικούς influencers στις καμπάνιες τους, ενώ πλατφόρμες όπως η Meta επενδύουν σε «AI extensions» για δημιουργούς. Παράλληλα, start-ups όπως η Fameflow AI προσφέρουν σε brands τη δυνατότητα να νοικιάζουν avatars διάσημων προσωπικοτήτων με κόστος πολύ χαμηλότερο σε σχέση με συνεργασίες με πραγματικούς δημιουργούς.

Το μέλλον της αυθεντικότητας 

Παρά την τεχνολογική πρόοδο, η ανάγκη για αυθεντικότητα παραμένει ισχυρή. Όπως σημειώνουν ειδικοί, οι καταναλωτές εξακολουθούν να προτιμούν τη σύνδεση με αληθινούς ανθρώπους που μοιράζονται εμπειρίες, συναισθήματα και προσωπικές ιστορίες. Γι’ αυτό και η πρόκληση για το μέλλον δεν είναι η αντικατάσταση των ανθρώπων από avatars, αλλά η ισορροπία ανάμεσα στην τεχνητή και την πραγματική επιρροή.

Η επόμενη δεκαετία ίσως καθορίσει αν οι AI influencers θα γίνουν το «fast food» του διαδικτύου ή αν θα συνυπάρξουν αρμονικά με τους ανθρώπινους δημιουργούς, ανοίγοντας νέους δρόμους για το marketing και την επικοινωνία.



Share: