Πώς να Πουλήσετε “Έξυπνα” Προϊόντα σε μια Γενιά που Αναζητά "Έξυπνες" Ζωές

Digital Marketing/Sales/Service,⠀
Πωλήσεις/Εξυπηρέτηση Πελατών,⠀
Πώς να Πουλήσετε “Έξυπνα” Προϊόντα σε μια Γενιά που Αναζητά "Έξυπνες" Ζωές


Η εποχή που η λέξη “έξυπνο” αρκούσε για να πουλήσει ένα προϊόν έχει πλέον περάσει. Από το “έξυπνο ψυγείο” της Samsung που σημάδεψε τη δεκαετία του 2010 μέχρι τα σύγχρονα ρολόγια και συσκευές που συνδέονται με τα πάντα, η αγορά έχει ωριμάσει. Οι καταναλωτές σήμερα δεν εντυπωσιάζονται απλώς από τη λέξη “AI” ή “smart” – θέλουν να ξέρουν τι πραγματικό όφελος θα έχουν στη ζωή τους.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα σε περισσότερους από 1.000 καταναλωτές, οι αγοραστές “έξυπνων” προϊόντων διαχωρίζονται σε τρεις κύριες ομάδες: τους λάτρεις της άνεσης, τους ιδεαλιστές του σκοπού και τους κυνηγούς της αποτελεσματικότητας. Καθεμιά από αυτές αντιπροσωπεύει διαφορετικές ανάγκες και αξίες — κι αυτό σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις δεν μπορούν πια να προωθούν τα προϊόντα τους με τον ίδιο τρόπο σε όλους.

Οι λάτρεις της άνεσης: “Κάν’ το εύκολο και διασκεδαστικό”

Περίπου οι μισοί καταναλωτές (46%) εντάσσονται σε αυτή την κατηγορία. Δεν είναι φανατικοί της τεχνολογίας, αλλά θέλουν τα πράγματα να λειτουργούν απλά, άμεσα και χωρίς κόπο. Τους προσελκύουν συσκευές όπως ρομποτικές σκούπες ή αυτόματα συστήματα φωτισμού που “δουλεύουν μόνες τους”.

Για αυτούς, το μήνυμα είναι ξεκάθαρο: άνεση χωρίς πολυπλοκότητα. Οι εταιρείες που πετυχαίνουν, όπως η Lutron με το σύνθημα “Οι περσίδες κινούνται για να μην χρειάζεται εσείς”, εστιάζουν στη χαλάρωση και την ευκολία — όχι στους τεχνικούς όρους ή στα δεδομένα.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ MARKETING, ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ


Οι ιδεαλιστές του σκοπού: “Θέλω η τεχνολογία να έχει νόημα”

Μόλις το 18% των καταναλωτών ανήκουν εδώ, αλλά είναι οι πιο πιστοί και απαιτητικοί. Για αυτούς, κάθε αγορά είναι μια πράξη με αξία. Θέλουν να ξέρουν ότι το “έξυπνο” προϊόν τους βοηθά να ζουν πιο υγιεινά, πιο βιώσιμα ή πιο υπεύθυνα.

Αγοράζουν θερμοστάτες που εξοικονομούν ενέργεια, ρολόγια που παρακολουθούν την υγεία τους ή έξυπνες κουζίνες που μειώνουν τη σπατάλη τροφίμων. Αυτοί οι καταναλωτές αναζητούν δεδομένα, αποδείξεις και σκοπό. Θέλουν να βλέπουν στατιστικά, πιστοποιήσεις και πραγματικές επιπτώσεις.

Εταιρείες όπως η Nest και η Oura το έχουν κατανοήσει. Η πρώτη τονίζει την περιβαλλοντική της συμβολή με μετρήσιμα αποτελέσματα, ενώ η δεύτερη προωθεί την ιδέα της “μακροζωίας” ως ύψιστης επιτυχίας. Το κοινό αυτών των πελατών δεν αγοράζει συσκευές – επενδύει σε ένα καλύτερο μέλλον.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ


Οι κυνηγοί της αποτελεσματικότητας: “Θέλω αξία, όχι φιοριτούρες”

Αποτελούν περίπου το 36% των αγοραστών και αντιμετωπίζουν κάθε προϊόν ως επένδυση με μετρήσιμο ROI. Θέλουν να βλέπουν εξοικονόμηση χρόνου και χρημάτων, όχι διαφημίσεις για “τεχνητή νοημοσύνη νέας γενιάς”.

Η αποτελεσματικότητα είναι η λέξη-κλειδί: ρομποτικές σκούπες που “κάνουν τη βρώμικη δουλειά για εσάς”, ή πολυμάγειρες που “μαγειρεύουν 70% πιο γρήγορα” είναι τα είδη μηνυμάτων που τους κερδίζουν.

Γι’ αυτούς, η απτή απόδοση –όχι το συναίσθημα– καθορίζει την αγορά. Θέλουν εγγυήσεις, αριθμούς και συγκρίσεις. Αν δεν βλέπουν τον χρόνο ή τα χρήματα που θα κερδίσουν, δεν ενδιαφέρονται.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ


Το μάθημα για τις επιχειρήσεις

Η αγορά των “έξυπνων” προϊόντων αναμένεται να ξεπεράσει τα 537 δισ. δολάρια έως το 2030, όμως η επιτυχία δεν θα ανήκει στις πιο εξελιγμένες τεχνολογικά εταιρείες. Θα ανήκει σε εκείνες που κατανοούν τι πραγματικά σημαίνει “έξυπνο” για τον καταναλωτή.

Δεν αγοράζουμε αισθητήρες, αλγορίθμους ή εφαρμογές· αγοράζουμε ζωή με περισσότερο νόημα, χρόνο και σκοπό.

Οι επιχειρήσεις που το συνειδητοποιούν πρώτες, θα είναι και εκείνες που θα κερδίσουν τη νέα, πιο ώριμη γενιά καταναλωτών, μια γενιά που ζητά όχι “έξυπνα προϊόντα”, αλλά πιο έξυπνες ζωές.



Share:
Διαβάστε Επίσης
Η Δύναμη του Face-to-Face στις Πωλήσεις

Οι πωλητές συχνά θεωρούν ότι η σχέση με έναν υφιστάμενο πελάτη είναι ασφαλής

Χρώμα & Μάρκετινγκ: Πώς τα Χρώματα Καθοδηγούν τη Μνήμη, το Συναίσθημα και τις Αγορές»

Στη σύγχρονη εποχή του μάρκετινγκ, όπου η οπτική πληροφορία κατακλύζει τον καταναλωτή