Πώς να Ηγηθείτε Αποτελεσματικά Όταν ο CEO Δημιουργεί Χάος

Διεύθυνση & Ηγεσία,⠀
Οργάνωση/ Διοίκηση/ Ηγεσία,⠀
Πώς να Ηγηθείτε Αποτελεσματικά Όταν ο CEO Δημιουργεί Χάος


Η αποτελεσματικότητα ενός CEO μπορεί να καθορίσει σε τεράστιο βαθμό την πορεία μιας εταιρείας. Σύμφωνα με έρευνες, έως και 45% της μεταβλητότητας στην απόδοση μιας επιχείρησης σχετίζεται άμεσα με την ικανότητα του επικεφαλής της. Όταν όμως το ηγετικό στυλ του CEO προκαλεί περισσότερα προβλήματα απ’ όσα λύνει, οι συνέπειες διαχέονται γρήγορα σε όλο τον οργανισμό: απώλεια ταλέντων, στασιμότητα στην καινοτομία και μείωση της ψυχολογικής ασφάλειας των εργαζομένων.

Σε τέτοιες περιπτώσεις, τα διοικητικά συμβούλια συχνά διστάζουν να αντιδράσουν, ιδίως όταν τα οικονομικά αποτελέσματα παραμένουν ικανοποιητικά. Έτσι, τα ανώτερα στελέχη καλούνται να προστατεύσουν τις ομάδες τους και να διατηρήσουν την επιχείρηση σε τροχιά ανάπτυξης, χωρίς να μπορούν να αλλάξουν την προσωπικότητα του CEO.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ MANAGEMENT & LEADERSHIP


1. Στρατηγική διαχείριση προς τα πάνω

Η «διαχείριση προς τα πάνω» (managing up) δεν σημαίνει υποταγή, αλλά ευθυγράμμιση με τους βασικούς στόχους του CEO. Αναγνωρίστε τι εκτιμά περισσότερο –γρήγορη ανάπτυξη, ικανοποίηση πελατών, εμπιστοσύνη επενδυτών– και πλαισιώστε τις εισηγήσεις σας με βάση αυτά.

Μια αποτελεσματική τεχνική είναι το μοντέλο Situation–Complication–Resolution (SCR): παρουσιάζετε συνοπτικά την κατάσταση, επισημαίνετε το πιθανό εμπόδιο και προτείνετε λύση που εξυπηρετεί τις προτεραιότητες της ηγεσίας. Έτσι, οι ιδέες σας γίνονται πιο πειστικές και δύσκολα απορρίπτονται.

2. Σαφήνεια σε ρόλους και διαδικασίες

Οι ηγέτες με παρορμητικό στυλ συχνά αλλάζουν αποφάσεις ή παρακάμπτουν διαδικασίες, προκαλώντας αποδιοργάνωση. Η απάντηση είναι η δημιουργία σαφών συμφωνιών: ποιος αποφασίζει, ποιος συνεισφέρει, ποιος εκτελεί και ποιος απλώς ενημερώνεται.

Η καθιέρωση σταθερής ροής συζητήσεων –γεγονότα, επιπτώσεις, ερμηνεία, απόφαση– μειώνει τη σύγχυση και διευκολύνει την πειθαρχημένη λήψη αποφάσεων.

3. Αξιοποίηση εξωτερικών φωνών

Ένας CEO μπορεί να αγνοήσει εσωτερικές αντιρρήσεις, όχι όμως και τις απόψεις πελατών, επενδυτών ή μελών του διοικητικού συμβουλίου. Ενσωματώστε δεδομένα αγοράς, μαρτυρίες πελατών ή σχόλια επενδυτών στις εισηγήσεις σας. Η φράση ενός μεγάλου πελάτη «οι συνεχείς αλλαγές μάς απογοητεύουν» μπορεί να έχει μεγαλύτερη επιρροή από δεκάδες εσωτερικές αναφορές.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ MARKETING, ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ


4. Δημιουργία συμμαχιών μεταξύ στελεχών

Ένα ενωμένο ηγετικό μέτωπο είναι πολύ πιο πειστικό από μια μεμονωμένη φωνή. Καλλιεργήστε εμπιστοσύνη και συνεργασία με τους υπόλοιπους ανώτερους διευθυντές. Συντονίστε στρατηγικές προτάσεις, ώστε να παρουσιάζονται ως αποτέλεσμα συλλογικής σκέψης και όχι ως προσωπική αντίθεση στον CEO.

Ανεπίσημες συναντήσεις, κοινές παρουσιάσεις και αμοιβαία υποστήριξη δημιουργούν ένα συνεκτικό δίκτυο που δύσκολα αγνοείται.

5. Υπομονή με στρατηγική

Η αλλαγή σε ηγετικά στυλ δεν γίνεται από τη μια μέρα στην άλλη. Στοχεύστε σε μικρές, ορατές νίκες –όπως καλύτερη δομή συναντήσεων ή πιο ξεκάθαρες ευθύνες– και παράλληλα σπείρετε ιδέες για βαθύτερες αλλαγές στο μέλλον. Καθορίστε στόχους βραχυπρόθεσμους, μεσοπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους, ώστε η πρόοδος να είναι συνεχής αλλά προσαρμοσμένη στον ρυθμό που μπορεί να δεχθεί ο CEO.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ (HR)


Η προσωπικότητα ενός ηγέτη στην κορυφή δεν αλλάζει εύκολα. Όμως, με ευθυγράμμιση στρατηγικών, σαφείς διαδικασίες, έξυπνη επιρροή και συλλογική δράση, τα ανώτερα στελέχη μπορούν να περιορίσουν το χάος και να προστατεύσουν την απόδοση της επιχείρησης. Το μυστικό δεν είναι η ανοιχτή σύγκρουση, αλλά η υπομονετική και στοχευμένη διαμόρφωση μιας νέας κουλτούρας που θα διασφαλίσει τη μακροχρόνια επιτυχία.



Share:
Διαβάστε Επίσης
Καριέρα και Αυτισμός: Οδηγός επιλογών και στρατηγικών για δουλειές που ταιριάζουν

Τα στατιστικά για την απασχόληση αυτιστικών ενηλίκων παραμένουν σε υψηλά ποσοστά ανεργίας

Πώς οι Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις Προετοιμάζονται για τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό Τεχνητής Νοημοσύνης

Η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) μεταμορφώνει ήδη τον τρόπο που λειτουργούν οι επιχειρήσεις