Μπας και Είσαι Εσύ ο Δύσκολος Συνεργάτης Τελικά; Πώς να το Αναγνωρίσεις και να το Αλλάξεις

Ο καθρέφτης της συμπεριφοράς μας στον χώρο εργασίας
Πολλές φορές στη δουλειά ή στις προσωπικές μας σχέσεις αναρωτιόμαστε: «Γιατί δεν με καταλαβαίνουν;», «Γιατί είναι όλοι τόσο δύσκολοι;». Ίσως, όμως, το πρόβλημα δεν είναι πάντα οι άλλοι. Είναι πιθανό, χωρίς να το συνειδητοποιούμε, να έχουμε εμείς την ιδιοσυγκρασία που κάνει τους γύρω μας να απομακρύνονται. Και το πρώτο βήμα για να αλλάξει κάτι, είναι η αυτογνωσία.
Παρακάτω αναλύονται οκτώ σημάδια που μπορεί να δείχνουν ότι εμείς οι ίδιοι είμαστε οι δύσκολοι άνθρωποι σε μια ομάδα – και τι μπορούμε να κάνουμε για να βελτιωθούμε.
1. Δεν κάνεις πίσω σε τίποτα
Η σταθερότητα στις απόψεις είναι θετικό στοιχείο, όταν όμως μετατρέπεται σε αδιαλλαξία, καταλήγει να φθείρει τις σχέσεις. Η συνεργασία βασίζεται σε συμβιβασμούς. Αν επιμένεις να έχεις πάντα τον τελευταίο λόγο, αγνοώντας τις απόψεις των άλλων, μάλλον εμποδίζεις την ομαδική πρόοδο.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ SOFT SKILLS
2. Απογοητεύεσαι εύκολα από τους άλλους
Οι άνθρωποι γύρω σου δεν είναι τέλειοι – όπως ούτε κι εσύ. Αν περιμένεις από όλους να λειτουργούν με τα δικά σου πρότυπα και αντιδράς με απογοήτευση όταν δεν το κάνουν, ίσως χρειάζεται να επαναξιολογήσεις τις απαιτήσεις σου. Ρεαλιστικές προσδοκίες σημαίνουν λιγότερη ένταση και περισσότερη κατανόηση.
3. Είσαι συχνά σε αντιπαραθέσεις
Η υγιής διαφωνία μπορεί να φέρει καινοτομία. Όταν όμως κάθε διαφωνία καταλήγει σε σύγκρουση ή χρειάζεται να «κερδίσεις» τη συζήτηση, τότε χάνεται η ουσία. Οι συνεχείς καυγάδες δεν δείχνουν πάθος – δείχνουν ανάγκη για επιβολή.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ (HR)
4. Παραπονιέσαι διαρκώς
Όλοι έχουμε δικαίωμα να εκφράσουμε τη δυσαρέσκειά μας. Όταν όμως το παράπονο γίνεται καθημερινή ρουτίνα, κουράζει και απομακρύνει τους άλλους. Ειδικά όταν δεν συνοδεύεται από λύσεις. Αν κάτι σε ενοχλεί, πάρε πρωτοβουλία – όχι απλώς θέση.
5. Δεν διατηρείς φιλίες στη δουλειά
Η έλλειψη φιλικών σχέσεων στον εργασιακό χώρο μπορεί να μην οφείλεται μόνο στους άλλους. Αν παρατηρείς ότι απομονώνεσαι, ίσως να εκπέμπεις αποθαρρυντικά μηνύματα, χωρίς να το καταλαβαίνεις. Η κοινωνικότητα δεν είναι πάντα εξωστρέφεια – είναι κυρίως αποδοχή.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ MANAGEMENT & LEADERSHIP
6. Βλέπεις τους άλλους ως απειλή
Ένας υγιής ανταγωνισμός μπορεί να κινητοποιήσει. Αλλά όταν η ανάγκη να υπερισχύσεις κυριαρχεί, τότε δηλητηριάζει τη συνεργασία. Αν κάθε επιτυχία τρίτου την αντιλαμβάνεσαι ως απειλή, το πρόβλημα δεν είναι η επιτυχία τους – είναι η ανασφάλεια σου.
7. Ρίχνεις το φταίξιμο παντού
Η αδυναμία να αναγνωρίσεις την προσωπική σου ευθύνη και να ρίχνεις το φταίξιμο στους άλλους δείχνει αμυντικότητα. Οι προκλήσεις είναι μέρος της ζωής, αλλά η αντιμετώπισή τους με αυτοκριτική και ωριμότητα σε διαφοροποιεί από έναν δύστροπο συνεργάτη.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΧΕΤΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ
8. Κρίνεις τους άλλους χωρίς να τους γνωρίζεις
Όλοι έχουμε προκαταλήψεις. Όμως όταν αυτές γίνονται φίλτρο της πραγματικότητας, τότε λειτουργούμε άδικα. Η γρήγορη κρίση δεν προφυλάσσει – περιορίζει. Δώσε στους ανθρώπους χώρο να σου δείξουν ποιοι είναι πριν βγάλεις συμπεράσματα.
Το να είσαι δύσκολος άνθρωπος δεν είναι ταυτότητα – είναι συμπεριφορά. Και η συμπεριφορά μπορεί να αλλάξει, αρκεί πρώτα να αναγνωριστεί. Η αυτογνωσία, η ενσυναίσθηση και η ειλικρινής πρόθεση για εξέλιξη μπορούν να σε μεταμορφώσουν από το "πρόβλημα" της ομάδας στο πιο θετικό παράδειγμα της. Δεν είναι αδυναμία να παραδεχτείς ότι χρειάζεσαι αλλαγή. Είναι δύναμη. Και το πρώτο βήμα για να δεις βελτίωση στους άλλους, είναι να ξεκινήσεις από τον εαυτό σου.
Share:
Διαβάστε Επίσης
Εμπνευστικές ιστορίες, επιτυχίες εξπρές, influencers που δηλώνουν οικονομικά ανεξάρτητοι πριν τα 30
Στον σύγχρονο επιχειρηματικό κόσμο, το άγχος και η αβεβαιότητα είναι αναπόφευκτα.