Mindfulness: Τι Είναι και ποια τα Οφέλη του στον Χώρο Εργασίας

Διεύθυνση & Ηγεσία,⠀
Πηγή: Anastasia Charitou | Mindfulness Consultancy and Facilitation
Mindfulness: Τι Είναι και ποια τα Οφέλη του στον Χώρο Εργασίας

Ο χώρος εργασίας μπορεί να είναι ένα αγχωτικό και ανταγωνιστικό  περιβάλλον. Απαιτείται καθημερινά, να είμαστε  αποδοτικοί, παραγωγικοί, αποτελεσματικοί και απόλυτα συγκεντρωμένοι, προκειμένου να επιτύχουμε. Επιπροσθέτως, επιθυμούμε να έχουμε άριστες σχέσεις με τους πελάτες μας, τους συνεργάτες, την διοίκηση.

Είτε είσαι ο “Εργοδότης”, είτε είσαι ο “Εργαζόμενος”  ή ο “Ηγέτης” μιας ομάδας, η πρακτική και οι ασκήσεις του “Mindfulness (ενσυνειδητότητα),  μπορούν να σε βοηθήσουν να διαχειριστείς αυτό το άγχος και όχι μόνο. 

Παρακάτω θα δούμε πως αυτές οι ασκήσεις βοηθούν,  στην επιτυχή διαχείριση της εργασιακής καθημερινότητας, την αύξηση της παραγωγικότητας και την βελτιωμένη συνεργασία μεταξύ των μελών μιας ομάδας.

Mindfulness: Μια συνοπτική επεξήγηση.

Το “Mindfulness”, είναι η ψυχολογική-νοητική κατάσταση κατά την οποία κάποιος/-α “βρίσκεται” στην παρούσα στιγμή, έχει δηλαδή την απόλυτη επίγνωση του παρόντος.

Παρατηρεί τι συμβαίνει, τόσο στο περιβάλλον όσο και στον εαυτό του,  χωρίς όμως κριτική ή έντονη συναισθηματική απόκριση. 

Ακούγεται απλό....

Όμως, οι περισσότεροι άνθρωποι, δυσκολεύονται να εντοπίσουν, και κυρίως να αποδεχτούν τις σκέψεις τους και τα συναισθήματά τους με ήρεμο τρόπο, δίχως επικριτικές, σκληρές, σκέψεις για τον εαυτό τους. Συχνά, προσπερνούν αυτή τη διαδικασία, δεν την θεωρούν απαραίτητη και δυσκολεύονται να λειτουργήσουν. 

Η αλήθεια είναι, πως ένα μεγάλο μέρος της καθημερινότητάς μας, το περνάμε στον αυτόματο πιλότο, σκεπτόμενοι συνήθως το τι συνέβη (παρελθόν) ή ανησυχώντας για το τι θα συμβεί (μέλλον). Αυτό συνεπάγεται την κατανάλωση σκέψης, ενέργειας αλλά και σπατάλη πολύτιμου χρόνου σε πράγματα που δεν αφορούν τη στιγμή.

Βγαίνοντας έστω και για λίγα λεπτά από τη ροή των μη χρήσιμων σκέψεων τη δεδομένη στιγμή, και εστιάζοντας την προσοχή σας στο τι έχετε να διεκπεραιώσετε, (μια αναφορά, ένα επιχειρηματικό σχέδιο, μια σημαντική συνάντηση) είναι σχεδόν βέβαιο πως το αποτέλεσμα θα είναι …. ενδιαφέρον!


28/9/2022 - Σεμινάριο KES College:Mindful Stress Management for Increased Employee Engagement & Productivity


Πώς όμως η ενσυνειδητότητα μπορεί να είναι ωφέλιμη σε ένα εργασιακό πλαίσιο;

Μείωση του άγχους και του στρες

Κάποιες φορές υπάρχει μεγάλη πίεση και επακόλουθα συναισθηματική φόρτιση σε ένα εργασιακό περιβάλλον. Πίεση γύρω από ένα project, μια πιεστική περίοδο, αλλά ακόμη και το άγχος της απόδοσης επηρεάζουν αρνητικά τον καθένα. Με το mindfulness δημιουργούνται οι κατάλληλες συνθήκες για στιγμές ηρεμίας, μείωσης του στρες και του άγχους που προκύπτει από την αίσθηση απειλής που βιώνει συχνά ένας άνθρωπος υπό πίεση. 

Καλύτερη διαχείριση συναισθήματος

Μπαίνοντας σε κατάσταση ενσυνειδητότητας κατά τη διάρκεια της ημέρας, μπορείς να κατανοήσεις τις σκέψεις σου και τα συναισθήματά σου ψύχραιμα, χωρίς κριτική διάθεση απέναντί τους. Σαν ένας απλός  αποστασιοποιημένος παρατηρητής.

Τα αρνητικά συναισθήματα μπορεί να προέκυψαν από εξωτερικά ερεθίσματα στον εργασιακό χώρο (κριτική, αδικία, πίεση) ή από εσωτερικά (σκέψεις που δεν σχετίζονται με εκείνη τη στιγμή, πχ οικογενειακά προβλήματα). Το σίγουρο είναι ότι η εκμάθηση της διαχείρισης αυτών των συναισθημάτων, αποτελεί ένα αποτελεσματικό προσόν για τον επαγγελματικό και μη χώρο.

Βελτίωση απόδοσης

Οι τεχνικές του mindfulness προσανατολίζουν τον νου στο παρόν. Αυτό, συνεπάγεται αύξηση της αντίληψης της στιγμής, μείωση των σκέψεων που δεν αφορούν το τώρα, αύξηση της συγκέντρωσης και κυρίως, ευελιξία απόκρισης.  Εκπαιδεύοντας το μυαλό μας, μέσω της επίγνωσης, να είναι απόλυτα και συνειδητοποιημένα  επικεντρωμένο σε μια εργασία, είμαστε πιο παραγωγικοί.  Έτσι,  η απόδοση σε ό,τι χρειάζεται να υλοποιηθεί αυξάνεται σημαντικά, γιατί το μυαλό σταματάει να αναλώνεται σε σκέψεις διάσπασης. 

Μεγαλύτερη ευχαρίστηση

Με την καλύτερη διαχείριση των στρεσογόνων καταστάσεων ένας εργαζόμενος απολαμβάνει μεγαλύτερη ευχαρίστηση από το εργασιακό του περιβάλλον.  Έτσι αυξάνεται η απόδοσή του, αλλά και ψυχική του ηρεμία που επηρεάζει και αφορά κάθε τομέα της ζωής του. Συνεπώς, περισσότερο mindfulness = μεγαλύτερη ευχαρίστηση/ευημερία.

Βελτίωση συνεργασίας μεταξύ των εργαζομένων:

Κατανοώντας τα συναισθήματά μας με τις πρακτικές του Mindfulness,  μπορούμε ευκολότερα, να ανιχνεύσουμε και να κατανοήσουμε  και τα συναισθήματα της άλλης πλευράς.  Αυτό, μας οδηγεί να αναπτύξουμε συναισθήματα εγγύτητας και συνεργασίας. Οι ομάδες γίνονται πιο αποδοτικές, γιατί οι άνθρωποι δείχνουν μεγαλύτερη ανοχή και κατανόηση για τις αδυναμίες και τις κακές στιγμές των άλλων, με αποτέλεσμα ένα ευνοϊκότερο εργασιακό κλίμα.

«The most important reason that companies such as Google are investing in Mindfulness is its ability to directly improve performance».



Share:
Διαβάστε Επίσης
7 σημάδια που δείχνουν ότι είστε γεννημένος επιχειρηματίας

Το να είναι κάποιος αφεντικό του εαυτού του, δεν είναι τόσο εύκολο όσο ίσως φαντάζει.

Αυτοδιαχείριση. Η πυξίδα για να γίνετε ηγέτης του εαυτού σας

Οι ηγέτες με ισχυρές δεξιότητες αυτοδιαχείρισης μπορούν να περιηγηθούν σε δύσκολες καταστάσεις