Η Τέχνη της Στρατηγικής Επικοινωνίας: Πώς οι Ηγέτες Κερδίζουν Αξιοπιστία με Λιγότερα Λόγια

Soft Skills/Επικοινωνία,⠀
Οργάνωση/ Διοίκηση/ Ηγεσία,⠀
Η Τέχνη της Στρατηγικής Επικοινωνίας: Πώς οι Ηγέτες Κερδίζουν Αξιοπιστία με Λιγότερα Λόγια


Στον επιχειρηματικό κόσμο, η διαφάνεια θεωρείται αρετή. Η ανοιχτή επικοινωνία ενισχύει την εμπιστοσύνη, καλλιεργεί την αυθεντικότητα και κάνει τους ανθρώπους να αισθάνονται ότι συμμετέχουν στις αποφάσεις. Ωστόσο, όταν κάποιος αναλαμβάνει ανώτατη ηγετική θέση, οι κανόνες αλλάζουν. Μια φράση που σε χαμηλότερα επίπεδα θα περνούσε απαρατήρητη, μπορεί τώρα να θεωρηθεί επίσημη κατεύθυνση ή να προκαλέσει αναστάτωση.

Η ηγεσία στο υψηλότερο επίπεδο απαιτεί στρατηγική επεξεργασία του λόγου – την ικανότητα να γνωρίζεις τι να πεις, πώς να το πεις και πότε να το αφήσεις για αργότερα ή να μην το πεις καθόλου. Δεν πρόκειται για απόκρυψη πληροφοριών, αλλά για συνειδητή διαχείριση του μηνύματος ώστε να έχει τον μέγιστο θετικό αντίκτυπο.



ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ SOFT SKILLS


Οι παγίδες της υπερ-επικοινωνίας

Πολλοί ηγέτες, με την πρόθεση να είναι ανοιχτοί, πέφτουν σε πέντε χαρακτηριστικές παγίδες:

  • Ο “ευθύς” ομιλητής: λέει τα πράγματα ωμά, αλλά κινδυνεύει να πλήξει το ηθικό της ομάδας.
  • Ο γεννήτορας ιδεών: μοιράζεται συνεχώς νέες σκέψεις χωρίς πλαίσιο, δημιουργώντας σύγχυση στις προτεραιότητες.
  • Ο ανήσυχος επικοινωνητής: εκφράζει αβεβαιότητα και προβληματισμούς πριν καταλήξει, με αποτέλεσμα να εντείνει την ανασφάλεια.
  • Ο TMI ηγέτης: αποκαλύπτει υπερβολικά προσωπικές πληροφορίες, θολώνοντας τα όρια επαγγελματικού-προσωπικού.
  • Ο λεπτομερής αναλυτής: κατακλύζει τους άλλους με υπερβολικές λεπτομέρειες, χάνοντας την κεντρική ιδέα.

Αυτές οι τάσεις δεν είναι αδυναμίες χαρακτήρα, αλλά ένδειξη έλλειψης εκπαίδευσης στην επικοινωνία επιτελικού επιπέδου.

Η αξία της σκόπιμης σιωπής

Η σιωπή μπορεί να είναι ισχυρό εργαλείο. Ένας έμπειρος ηγέτης ξέρει ότι η παύση πριν από την τοποθέτηση δίνει χρόνο για να σκεφτεί, να αξιολογήσει και να επιλέξει τον σωστό τρόπο παρουσίασης. Η συγκράτηση ενός ημιτελούς ή συναισθηματικά φορτισμένου σχολίου μπορεί να αποτρέψει παρεξηγήσεις και να προστατεύσει τη συνοχή της ομάδας.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ MANAGEMENT & LEADERSHIP


Στρατηγικές για αποτελεσματικό λόγο

Για να βελτιώσει ένας ηγέτης την επικοινωνία του, χρειάζεται να:

  1. Αναγνωρίσει το βάρος των λέξεων του: κάθε φράση μπορεί να επηρεάσει αποφάσεις, συναισθήματα και στάσεις.
  2. Καθορίσει ξεκάθαρα κοινό και στόχο: πριν μιλήσει, να σκεφτεί τι θέλει να γνωρίζει, να αισθάνεται και να κάνει το ακροατήριο μετά το μήνυμα.
  3. Προετοιμαστεί ή να κάνει παύση: σε αυθόρμητες συζητήσεις, η αυτοσυγκράτηση είναι καθοριστική.
  4. Πλαισιώσει σωστά το μήνυμα: ο τρόπος παρουσίασης μπορεί να αλλάξει εντελώς την αντίληψη, ακόμη κι αν τα δεδομένα είναι ίδια.
  5. Δοκιμάσει το μήνυμα εκ των προτέρων: συζήτηση με έμπιστους συνεργάτες ή μέντορες πριν από κρίσιμες ανακοινώσεις.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ


Παράδειγμα ηγετικής μεταμόρφωσης

Ένας CEO τεχνολογικής εταιρείας κατηγορούνταν από την ομάδα του ότι ζητούσε διαρκώς περισσότερα χωρίς να αναγνωρίζει τις προσπάθειές τους. Με την καθοδήγηση συμβούλων, άρχισε να λαμβάνει υπόψη την ψυχολογική κατάσταση της ομάδας πριν μιλήσει. Ξεκίνησε να αναγνωρίζει τα επιτεύγματα και να δίνει στήριξη, διατηρώντας παράλληλα απαιτητικά πρότυπα. Η αλλαγή αυτή βελτίωσε το κλίμα, ενίσχυσε την εμπιστοσύνη και αύξησε τη δέσμευση των εργαζομένων.

Η επικοινωνία ως ηγετική δεξιότητα-κλειδί

Στο ανώτατο επίπεδο, η ηγεσία δεν κρίνεται μόνο από τις αποφάσεις, αλλά και από τον τρόπο που αυτές παρουσιάζονται. Η στρατηγική επεξεργασία του λόγου επιτρέπει στους ηγέτες να είναι σαφείς, εμπνευσμένοι και αποτελεσματικοί, αποφεύγοντας ταυτόχρονα την άσκοπη αναστάτωση.



Share:
Διαβάστε Επίσης
Οι Τρεις «Τοξικοί» Managers και πώς να τους Αναγνωρίσετε Έγκαιρα

Στον χώρο της εργασίας, όλοι έχουμε συναντήσει δύσκολους ή απαιτητικούς προϊσταμένους.

Πώς να Απαντήσετε Έξυπνα στις Δύσκολες Ερωτήσεις Συνέντευξης και να Κερδίσετε τη Θέση

Η συνέντευξη εργασίας είναι το στάδιο όπου οι εντυπώσεις και οι απαντήσεις σας μπορούν να καθορίσουν αν θα πάρετε τη θέση.