Γιατί οι Εργαζόμενοι Αγνοούν τα Εταιρικά Δίκτυα και πώς οι Ηγέτες Μπορούν να το Αλλάξουν Αυτό

Soft Skills/Επικοινωνία,⠀
Ανθρώπινο Δυναμικό (HR),⠀
Διεύθυνση & Ηγεσία,⠀
Οργάνωση/ Διοίκηση/ Ηγεσία,⠀
Γιατί οι Εργαζόμενοι Αγνοούν τα Εταιρικά Δίκτυα και πώς οι Ηγέτες Μπορούν να το Αλλάξουν Αυτό


Σε έναν ιδανικό κόσμο, οι εργαζόμενοι κάθε οργανισμού επικοινωνούν απρόσκοπτα, ανταλλάσσουν ιδέες χωρίς ιεραρχικά εμπόδια, και η ηγεσία αφουγκράζεται σε πραγματικό χρόνο τους παλμούς της επιχείρησης. Αυτή είναι η υπόσχεση των εταιρικών κοινωνικών δικτύων – ψηφιακές πλατφόρμες συνεργασίας που υπόσχονται περισσότερη σύνδεση, συμμετοχή και αποδοτικότητα.

Η πραγματικότητα, όμως, είναι πολύ διαφορετική. Πολλές επιχειρήσεις έχουν δει τις επενδύσεις τους σε τέτοια εργαλεία να ναυαγούν, με την πλειοψηφία των εργαζομένων να τα εγκαταλείπει μετά από ένα σύντομο διάστημα ενθουσιασμού. Η αποτυχία δεν οφείλεται κυρίως στην τεχνολογία, αλλά στη συμπεριφορά της ηγεσίας.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ MARKETING, ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ


Όταν ο CEO δεν συμμετέχει, γιατί να συμμετέχει ο υπάλληλος;

Το πιο απλό παράδειγμα: σε μια γνωστή τεχνολογική εταιρεία της Σίλικον Βάλεϊ, η χρήση της εσωτερικής πλατφόρμας συνεργασίας μειώθηκε δραματικά μετά το αρχικό της λανσάρισμα. Όταν ρωτήθηκαν τα μέλη της διοίκησης πόσοι τη χρησιμοποίησαν την τελευταία εβδομάδα, μόνο ο διαχειριστής της πλατφόρμας σήκωσε το χέρι. Το μήνυμα στους υπαλλήλους ήταν σαφές: αν η ηγεσία δεν δίνει αξία στην ψηφιακή συνεργασία, τότε δεν είναι και δική μας προτεραιότητα.

Η επιτυχία τέτοιων εργαλείων εξαρτάται πρωτίστως από την ενεργή συμμετοχή των ίδιων των ηγετών. Όχι μόνο για λόγους επίδειξης, αλλά γιατί μέσα από την αλληλεπίδραση διαμορφώνεται κουλτούρα ανοιχτής επικοινωνίας και εμπιστοσύνης.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ SOFT SKILLS


Τρία βήματα για ηγεσία στην ψηφιακή εποχή

1. Ακρόαση σε μαζική κλίμακα:

Η ουσιαστική ακρόαση ξεκινά από την πρόθεση. Στην αλυσίδα εστιατορίων Red Robin, όταν ένας νέος μπέργκερ αποδοκιμάστηκε από τους πελάτες, οι αναρτήσεις στο εσωτερικό δίκτυο οδήγησαν σε άμεση τροποποίηση της συνταγής. Ο χρόνος ανταπόκρισης μειώθηκε από 12 μήνες σε μόλις 4 εβδομάδες. Η δύναμη δεν ήταν η τεχνολογία, αλλά η ανοικτή γραμμή επικοινωνίας μεταξύ εργαζομένων και διοίκησης.

2. Μοιράσου για να εμπνεύσεις:

Η Rosemary Turner της UPS χρησιμοποιεί το Twitter για να συνδέεται με την απομακρυσμένη ομάδα της. Αντί να στέλνει απρόσωπες ανακοινώσεις, ανεβάζει φωτογραφίες με εργαζομένους, αναγνωρίζει τις προσπάθειες τους και μοιράζεται μικρές ιστορίες της καθημερινότητας. Με τον τρόπο αυτό, διαμορφώνει κλίμα οικειότητας και ενισχύει την εμπιστοσύνη. Η εμπλοκή σε τέτοιο επίπεδο ξεπερνά την τυπική διοίκηση – πρόκειται για ηγεσία με πρόσωπο και συναίσθημα.

3. Εμπλοκή για μετασχηματισμό:

Ο CEO της Telstra, David Thodey, άνοιξε ψηφιακό διάλογο με μια απλή ερώτηση: «Ποιο σύστημα θα έπρεπε να εξαλείψουμε;». Οι απαντήσεις ήταν καταιγιστικές και ο ίδιος φρόντισε να απαντήσει, δίνοντας το σήμα πως ο διάλογος δεν ήταν προσχηματικός. Έτσι εδραιώθηκε η κουλτούρα συμμετοχής και αλλαγής μέσα από ψηφιακά κανάλια.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ MANAGEMENT & LEADERSHIP


Το εργαλείο είναι το μέσο, όχι ο σκοπός

Η αποτυχία των εταιρικών κοινωνικών δικτύων δεν οφείλεται στην τεχνολογία, αλλά στην έλλειψη στρατηγικής και ανθρώπινης προσέγγισης. Οι ηγέτες που επιλέγουν να ακούσουν, να μοιραστούν και να εμπλακούν ψηφιακά, κερδίζουν όχι μόνο τη συμμετοχή των εργαζομένων αλλά και την εμπιστοσύνη τους.

Σε έναν κόσμο όπου η εργασία μετασχηματίζεται, η ηγεσία δεν περιορίζεται στο γραφείο – οφείλει να υπάρχει και στις ψηφιακές πλατφόρμες, με γνήσιο ενδιαφέρον, αυθεντικότητα και διαρκή παρουσία. Αν θέλουμε πραγματική συνεργασία, πρέπει πρώτα να γίνουμε πραγματικά παρόντες.



Share:
Διαβάστε Επίσης
Μπορεί η Τεχνητή Νοημοσύνη να Αξιολογεί Καλύτερα από τους Μάνατζερ;

Η εποχή που η απόφαση για μια προαγωγή βασιζόταν αποκλειστικά στην κρίση ενός ανθρώπινου προϊσταμένου ίσως φτάνει στο τέλος της.

Το να μην Παίρνεις Ρίσκα, είναι ίσως το Μεγαλύτερο Ρίσκο που Παίρνεις στην Καριέρα σου

Στον κόσμο της εργασίας, έχουμε μάθει να θεωρούμε το ρίσκο ως μια επικίνδυνη κίνηση.