Κατάρρευση πωλήσεων Tesla στην Ευρώπη: Οι Κινέζοι κερδίζουν έδαφος στην αγορά EV το 2025
09 Ιουνίου 2025

Οι πωλήσεις της Tesla στην Ευρωπαϊκή Ένωση σημειώνουν σημαντική πτώση, καθώς ολοένα περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται προς τα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής προέλευσης και άλλων ευρωπαϊκών κατασκευαστών. Τα πιο πρόσφατα στοιχεία από την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) αποκαλύπτουν πως οι ταξινομήσεις οχημάτων Tesla μειώθηκαν κατά περισσότερο από 50% τον Απρίλιο του 2025 σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, καταδεικνύοντας μία σοβαρή κάμψη για την εταιρεία που μέχρι πρότινος κατείχε ηγετική θέση στην αγορά.
Συγκεκριμένα, η Tesla πούλησε 41.677 οχήματα στους πρώτους τέσσερις μήνες του 2025, ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2024 οι πωλήσεις ανέρχονταν σε 77.314 μονάδες, σημειώνοντας πτώση άνω του 46%. Το μερίδιο αγοράς της εταιρείας περιορίστηκε στο 1,1%, ενώ μέχρι και το 2024 η Tesla κυριαρχούσε στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Η φήμη της φαίνεται να έχει πληγεί και από την πολιτική δραστηριότητα του ιδρυτή της, Έλον Μασκ, αλλά και από το γεγονός ότι τα μοντέλα της θεωρούνται πλέον τεχνολογικά ξεπερασμένα.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ MARKETING, ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ
Στον αντίποδα, η παρουσία των κινεζικών κατασκευαστών στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών οχημάτων ενισχύεται σημαντικά. Μάρκες όπως η BYD, MG, Xpeng και Leapmotor αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 59% σε σχέση με πέρυσι, ξεπερνώντας κατά πολύ το μέσο όρο της αγοράς που κινήθηκε στο +26%. Τα νέα και πιο οικονομικά μοντέλα τους, μαζί με την αύξηση των φορολογικών κινήτρων και την επέκταση των υποδομών φόρτισης, κερδίζουν έδαφος στους Ευρωπαίους καταναλωτές.
Παράλληλα, ευρωπαϊκές εταιρείες όπως η Volkswagen, BMW και Renault κατάφεραν να ξεπεράσουν τις πωλήσεις της Tesla τον Απρίλιο. Το νέο ηλεκτρικό SUV της Skoda, Elroq, ένα μοντέλο που ανήκει στον όμιλο Volkswagen, αναδείχθηκε πρώτο σε πωλήσεις τον ίδιο μήνα, ενώ το Tesla Model Y υποχώρησε στην ένατη θέση.
Η τάση προς τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη συνεχίζει να αυξάνεται σταθερά, με το μερίδιο τους να αγγίζει πλέον το 15,3% των συνολικών πωλήσεων τον Απρίλιο, σημειώνοντας αύξηση 26,4% σε ετήσια βάση. Ωστόσο, η αύξηση αυτή δεν είναι ομοιόμορφη σε όλες τις χώρες, καθώς η διαθεσιμότητα οικονομικών κινήτρων, η υποδομή φόρτισης και η τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος παίζουν καθοριστικό ρόλο. Χώρες όπως η Γερμανία, η Ιταλία, το Βέλγιο και η Ισπανία παρουσιάζουν τις πιο δυναμικές αυξήσεις στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ESG
Επιπλέον, τα υβριδικά οχήματα διατηρούν σημαντική θέση στην αγορά, καταγράφοντας αύξηση 20,8% από την αρχή του 2025, κυρίως επειδή προσφέρουν μια πιο προσιτή και ευέλικτη λύση σε σχέση με τα πλήρως ηλεκτρικά. Τα plug-in υβριδικά οχήματα σημείωσαν επίσης άνοδο, ειδικά στη Γερμανία και την Ισπανία, καταλαμβάνοντας σχεδόν το 8% της συνολικής αγοράς.
Η γενική διευθύντρια της ACEA, Ζίγκριντ ντε Βρις, τόνισε πως για να επιταχυνθεί η υιοθέτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, είναι απαραίτητη η συνεχής στήριξη από τις κυβερνήσεις σε μορφή κινήτρων, η βελτίωση των υποδομών φόρτισης και η διατήρηση προσιτών τιμών ηλεκτρικού ρεύματος.
Συνολικά, η αγορά αυτοκινήτου στην Ευρώπη βρίσκεται σε μια περίοδο μετάβασης, όπου νέοι παίκτες και τεχνολογίες ανατρέπουν τα καθιερωμένα δεδομένα, φέρνοντας τους καταναλωτές αντιμέτωπους με νέες επιλογές και προκλήσεις. Η Tesla, παρά τη μέχρι πρότινος κυριαρχία της, καλείται να αναθεωρήσει τη στρατηγική της, καθώς ο ανταγωνισμός δυναμώνει και οι καταναλωτές αναζητούν πιο σύγχρονες και οικονομικές λύσεις ηλεκτροκίνησης.