Ευρωπαίοι Ξενοδόχοι Προχωρούν σε Συλλογική Αγωγή κατά Booking.com με Στήριξη ΠΑΣΥΞΕ
09 Ιουνίου 2025

Σε μια σημαντική εξέλιξη για τον τουριστικό τομέα, ευρωπαϊκές ενώσεις ξενοδόχων, με τη στήριξη της Παγκύπριας Συνδέσμου Ξενοδόχων (ΠΑΣΥΞΕ), αναλαμβάνουν συλλογική νομική δράση εναντίον της πλατφόρμας κρατήσεων Booking.com. Η πρωτοβουλία αυτή αφορά διεκδίκηση αποζημιώσεων για πρακτικές που κρίθηκαν παράνομες και αντιανταγωνιστικές, οι οποίες επηρέασαν αρνητικά τις επιχειρήσεις φιλοξενίας κατά την περίοδο 2004-2024.
Η ευρωπαϊκή οργάνωση HOTREC, που εκπροσωπεί πάνω από 25 εθνικές ενώσεις ξενοδόχων, έχει καταθέσει αγωγή ενώπιον των ολλανδικών δικαστηρίων. Στόχος της είναι να αποκαταστήσει ζημίες που προκλήθηκαν από τις ρήτρες ισοτιμίας που επέβαλλε η Booking.com, απαγορεύοντας στα ξενοδοχεία να προσφέρουν χαμηλότερες τιμές ή καλύτερους όρους μέσω άλλων καναλιών, συμπεριλαμβανομένων των δικών τους ιστοσελίδων.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ, ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΚΑΙ ΕΣΤΙΑΣΗ
Η απόφαση αυτή βασίζεται σε μια ιστορική ετυμηγορία του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΔΕΕ) που εκδόθηκε τον Σεπτέμβριο του 2024, με την οποία κρίθηκε ότι οι πρακτικές της Booking.com παραβιάζουν το ευρωπαϊκό δίκαιο ανταγωνισμού. Η επιβολή αυτών των ρητρών είχε ως αποτέλεσμα στρέβλωση της αγοράς, αύξηση των προμηθειών για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και σημαντικό περιορισμό των άμεσων κρατήσεων από τους πελάτες.
Ο ΠΑΣΥΞΕ, μέσω ανακοίνωσής του, εκφράζει την αμέριστη στήριξή του στην πρωτοβουλία της HOTREC και καλεί τα μέλη του να συμμετάσχουν ενεργά στη συλλογική διαδικασία, παρέχοντας παράλληλα καθοδήγηση και νομική υποστήριξη. Ο Γενικός Διευθυντής του ΠΑΣΥΞΕ, κ. Χρίστος Αγγελίδης, υπογράμμισε ότι η συμμετοχή των κυπριακών ξενοδοχείων σε αυτήν την ενέργεια αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία να διορθωθούν ανισορροπίες ετών στην αγορά και να προωθηθεί ένα πιο δίκαιο και ανταγωνιστικό περιβάλλον στο ψηφιακό πεδίο.
Η συλλογική αγωγή αναλαμβάνεται από μια έμπειρη νομική ομάδα, εξειδικευμένη σε πολύπλοκες υποθέσεις ανταγωνισμού και διασυνοριακές διεκδικήσεις, γεγονός που ενισχύει την εμπιστοσύνη των ξενοδόχων στη δικαστική διαδικασία.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ, ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΚΑΙ ΕΣΤΙΑΣΗ
Οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις στην Κύπρο που επιθυμούν να συμμετάσχουν καλούνται να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας www.mybookingclaim.com, με καταληκτική ημερομηνία την 31η Ιουλίου 2025. Η συμμετοχή στη συλλογική αυτή δράση δίνει την ευκαιρία στα μέλη να διεκδικήσουν αποζημιώσεις και να συμβάλουν στην αλλαγή ενός μη ισορροπημένου μέχρι σήμερα ψηφιακού οικοσυστήματος.
Η κίνηση αυτή αναδεικνύει την ανάγκη για δικαιοσύνη και ισότητα στον τουριστικό κλάδο, που αποτελεί σημαντικό πυλώνα της κυπριακής οικονομίας. Με την ενωμένη δράση των ευρωπαϊκών φορέων και τη συμμετοχή της Κύπρου, οι ξενοδόχοι διεκδικούν ένα πιο υγιές και δίκαιο επιχειρηματικό περιβάλλον, στο οποίο οι επιχειρήσεις φιλοξενίας θα έχουν ίσες ευκαιρίες και θα μπορούν να ανταγωνίζονται δίκαια.
Σε μια εποχή που η ψηφιακή διανομή και οι πλατφόρμες κράτησης παίζουν καθοριστικό ρόλο, η προστασία των δικαιωμάτων των ξενοδόχων και η διασφάλιση ανταγωνιστικών όρων είναι απαραίτητα για την βιωσιμότητα και την ανάπτυξη του τουρισμού στην Κύπρο και στην Ευρώπη γενικότερα.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ, ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΚΑΙ ΕΣΤΙΑΣΗ
Η συλλογική αγωγή εναντίον της Booking.com δεν αφορά μόνο οικονομικά ζητήματα, αλλά συμβολίζει και μια προσπάθεια επαναφοράς της ισορροπίας και της διαφάνειας σε μια αγορά που επηρεάζει εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους και επιχειρήσεις.
Η συνεργασία και η ομοψυχία των ξενοδόχων, σε συνδυασμό με τη νομική υποστήριξη που παρέχεται από τον ΠΑΣΥΞΕ, δημιουργούν θετικές προοπτικές για την επιτυχή έκβαση της υπόθεσης και την αναβάθμιση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος στον τουριστικό τομέα.
Με αυτόν τον τρόπο, η κυπριακή ξενοδοχειακή βιομηχανία δείχνει έμπρακτα τη στήριξή της στους ευρωπαϊκούς συναδέλφους της, επιδιώκοντας να προστατεύσει τα συμφέροντά της και να διασφαλίσει ένα πιο δίκαιο μέλλον για τον τουρισμό στην περιοχή.