Το Ελληνικό Success Story του Καφέ: Ανθεκτικότητα, Επενδύσεις και Νέες Τάσεις στην Αγορά

calendar icon

10 Αυγούστου 2025

⠀ -⠀ Επενδύσεις/CySec/AML/Forex
⠀ -⠀ Εφοδιαστική Αλυσίδα/Εμπόριο
⠀ -⠀ Χρηματοοικ.-Ασφαλιστικά-Τραπεζικά
Το Ελληνικό Success Story του Καφέ: Ανθεκτικότητα, Επενδύσεις και Νέες Τάσεις στην Αγορά


Παρά τις διαδοχικές κρίσεις της τελευταίας δεκαετίας –δημοσιονομική, υγειονομική, ενεργειακή και πληθωριστική– ο καφές εξακολουθεί να κατέχει μια σταθερή και ξεχωριστή θέση στην καθημερινότητα των Ελλήνων. Το αγαπημένο ρόφημα δεν έχει υποχωρήσει ούτε σε κατανάλωση ούτε σε επενδυτικό ενδιαφέρον, αποδεικνύοντας τη διαχρονική του δυναμική στην εγχώρια αγορά.

Ανεξάντλητο πάθος, παρά τις αυξήσεις

Η παγκόσμια αγορά καφέ έχει μετατραπεί τα τελευταία χρόνια σε ένα έντονα ασταθές περιβάλλον, με τιμές-«roller coaster». Οι τιμές του Arabica και του Robusta καταγράφουν ρεκόρ ανόδου, εξαιτίας ακραίων καιρικών φαινομένων, μειωμένης παραγωγής σε κομβικές χώρες όπως η Βραζιλία και το Βιετνάμ, αλλά και της αυξανόμενης κατανάλωσης σε αγορές όπως η Κίνα.

Οι επιπτώσεις δεν άργησαν να φανούν και στην Ελλάδα. Οι λιανικές τιμές αυξήθηκαν σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες καφέ – με τον ελληνικό και τον στιγμιαίο να σημειώνουν αυξήσεις άνω του 10% και τον καφέ εσπρέσο να ακολουθεί με μικρότερη αλλά σταθερή άνοδο. Ακόμα και το κόστος ενός cappuccino στην καφετέρια ξεπέρασε τα 3,40 ευρώ, αγγίζοντας τα επίπεδα χωρών όπως η Γερμανία και η Γαλλία.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ, ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΚΑΙ ΕΣΤΙΑΣΗ


Οι επενδυτές βλέπουν ευκαιρίες

Παρά τις αυξημένες τιμές και την επιβάρυνση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στον καφέ –που παραμένει σε ισχύ από το 2017– ο κλάδος προσελκύει το ενδιαφέρον ισχυρών παικτών. Πολυεθνικές όπως η Coca-Cola HBC, ενεργειακοί όμιλοι όπως η Motor Oil και ακόμη και κολοσσοί του λιανεμπορίου μόδας, όπως η Inditex (Zara), έχουν εισέλθει στην αγορά του καφέ, αναγνωρίζοντας ότι η ζήτηση παραμένει υψηλή και ανελαστική.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς, περισσότερες από 70.000 επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται αυτή τη στιγμή στην παρασκευή και διάθεση καφέ – από μικρές καφετέριες και φούρνους έως all-day bars και καντίνες. Η τάση για καφέ στο χέρι (take-away) έχει αναδειχθεί ως κυρίαρχη, ιδίως σε αστικές περιοχές.

Οι προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών

Η συνολική κατανάλωση καφέ στην Ελλάδα εκτιμάται σε 41.000 τόνους ετησίως, με αυξητική τάση. Ο ελληνικός καφές παραμένει ο «βασιλιάς» στα ράφια των σούπερ μάρκετ, με πωλήσεις που ξεπερνούν τα 110 εκατ. ευρώ. Ακολουθεί ο στιγμιαίος, επίσης στα 110 εκατ., ενώ ο εσπρέσο (αλεσμένος και σε κάψουλες) καταγράφει εντυπωσιακή άνοδο: αύξηση 10% σε αξία και 5% σε όγκο μόνο για το 2024, με συνολικές πωλήσεις 86 εκατ. ευρώ.

Η κατανάλωση στο σπίτι, που ενισχύθηκε ιδιαίτερα την περίοδο της πανδημίας, συνεχίζει να αναπτύσσεται και σήμερα, αποτελώντας περίπου το 1/8 του συνολικού κύκλου εργασιών της αγοράς καφέ. Η μερίδα του λέοντος, ωστόσο, παραμένει στην κατανάλωση εκτός σπιτιού – κυρίως λόγω της εδραιωμένης κουλτούρας του καφέ στην ελληνική κοινωνία.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ


Μια αγορά 4 δισ. ευρώ

Ο συνολικός κύκλος εργασιών του κλάδου στην Ελλάδα εκτιμάται στα 4 δισ. ευρώ, με το μεγαλύτερο μέρος –περίπου 3,5 δισ.– να αφορά την εκτός σπιτιού κατανάλωση. Σε έναν τόσο ανταγωνιστικό και ανθεκτικό κλάδο, ο οποίος δεν φαίνεται να κάμπτεται ούτε από τις τιμές ούτε από τη φορολογία, το ενδιαφέρον των επενδυτών είναι απολύτως δικαιολογημένο.

Ο καφές στην Ελλάδα δεν είναι απλώς ρόφημα. Είναι παράδοση, συνήθεια, κοινωνικό τελετουργικό και –όπως αποδεικνύεται– μια σταθερή επενδυτική ευκαιρία, ακόμα και σε περιόδους έντονης αστάθειας. Και όπως όλα δείχνουν, το διαχρονικό success story του καφέ μόλις αρχίζει ένα ακόμη δυνατό κεφάλαιο.



Share: