Polyvios Kallis

Professional Title:

Advisor & Trainer in Hotel & Service Business

Sectors of Specialization:

Management Leadership > Digital Marketing/Sales/Service > Tourism/Hotels/Food

Trainer's Information

Polys (Polyvios) Kallis

- Owns 'Servisionar by Polys Kallis', a company dealing with advisory services for Hotels, Restaurants and Service Industry in general.

What we offer: concepts / products developed by us over 25 years of managerial and educational praxis and researching.

- 'Servisionar' a Holistic Branding Concept
- 'CustExp' a Customer Experience Concept
- 'StaffBravo' Recognition & Reward Online Platform
- 'Filoxen' Hospitality Roadmap tailored made for individual companies
- 'Good-To-Great' Educational & Training mandate beyond seminars

Who I am:
- Swiss Educated (Schweizerische Hotelfaschule Lucerne 1985-1988)
- Further Education in Cust. Experience Management and Holistic Branding Projecting
- Long career (more than 25 years) in Hotel Management in several hotels, gaining the understanding on Hotel brand essentials
- Remarkable career in Business Education and Training (more than 5 years)

- Served the public tourist economy, as Chairman of Cyprus Hotel Managers Association (2008-2014), gaining overall understanding for tourism and hospitality economy

- Published articles in numerous papers and magazines.
- Published his own book 'Tourism, from paradox to great' proposing a holistic tourism solution to Tourism and Hospitality.

Swiss / Cypriot Nationality and currently lives and operates in Cyprus.

Seminar Titles Delivered
  • EFFECTIVE COMMUNICATION,FREEDBACK,PRAISE & PERSUASION FOR STAFF

  • HOW TO APPLY "F.I.R.S.T. SERVICE & HOSPITALITY" IN OUR HOTELS

  • HOW TO APPLY "QUALITY SERVICE & HOSPITALITY" IN OUR HOTELS

  • HOW TO APPLY "SERVICE & HOSPITALITY" IN HOTELS ANIMATION

  • HOW TO APPLY "SERVICE & HOSPITALITY" IN TOP HOTEL ENVIROMENT

  • HOW TO APPLY "TOP SERVICE & HOSPITALITY" IN S.M.I.L.E. BRAND ENVIROMENT

  • HOW TO APPLY & FOLLOW THE BEACH SERVICE SYSTEM IN MY WORK

  • HOW TO APPLY A BEST PRACTICES QUALITY SYSTEM BEYOND ISO

  • HOW TO APPLY A BRANDED QUALITY SYSTEM (SERVICE & ENGAGEMENT)

  • HOW TO APPLY A GUEST SERVICE & EMPLOYEE ENGAGEMENT SYSTEM

  • HOW TO APPLY A NEW QUALITY SYSTEM BEYOND ISO

  • HOW TO APPLY A QUALITY SYSTEM FOR SERVICE EXCELLENCE & STAFF ENGAGΕMENT

  • HOW TO APPLY BEST TECHNIQUES IN SUPERVISING STAFF FOR BETTER SERVICE

  • HOW TO APPLY CUSTOMER SERVICE & HOSPITALITY PRINCIPLES IN MY WORK

  • HOW TO APPLY F.I.R.S.T SERVICE & HOSPITALITY IN OUR HOTELS

  • HOW TO APPLY THE "HAPPY2SERVERU" A QUALITY SYSTEM BEYOND ISO

  • HOW TO APPLY THE LORDOS STAR A QUALITY SYSTEM BEYOND ISO

  • HOW TO APPLY TOP 'CUSTOMER SERVICE & HOSPITALITY' OUR HOTEL

  • HOW TO APPLY"TOURSM LEADERSHIP & HOSPITALITY" IN SMALL HOTEL ENVIRORM

  • HOW TO CREATE & IMPLEMENT A SYSTEM OF FEEDBACK,HANDLIG OF COMPLAITS &

  • HOW TO CREATE AND IMPLEMENT A STAFF RECOGNITION - REWARD SYSTEM

  • HOW TO ESTABLISH SYSTEM TO MEASURE IMPLEMTATION OF BRANDING APPL (SMILE)

  • HOW TO GREATE AND IMPLEMENT A STAFF RECOGNITION-REWARD SYSTEM

  • HOW TO MANAGE STAFF & SERVE CUSTOMERS BY GENERATIOAL MINDED TECHNIQUES

  • HOW TO SYSTEMIZE AND APPLY OUR OWN SERVICE & HOSPITALITY CONCEPT

  • HOW TO TRAIN AMBASSADORS FOR STAFF RECOGNITION-REWARD SYSTEM

  • HOW TO TRAIN STAFF TO DEVELOP SERVICE ATTITUDE & ENGAGEMENT

  • HOW TO TURN OUR SERVICE INTO SUPERIOR CUSTOMER DELIGHT IN OUR HOTEL

  • HOW TO UPDATE & UPGRADE OUR STAFF RECOGNITION REWARD SYSTEM-GRPB

  • RE-ENGINEERING HOSPITALITY AND TOURISM

  • RE-ENGINEERING HOSPITALITY BUSINESS: INCREASING QUALITY, AUTHENTICITY

  • ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΜΕ ΒΕΛΤΙΣΤΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΚΥΠΡΙΑΚΗΣ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ

  • ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΠΟΠΤΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ - ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ

  • ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ-ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΕ ΜΜ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

  • ΒΕΛΤΙΣΤΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΥΠΗΡ ΒΑΣΗ ΣΧΕΔΙΑΣΜ TSOKKOS FIRST EXPER

  • ΕΠΑΝΕΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ,ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ & ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΤΟΥ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ

  • ΕΠΟΠΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ-ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΜΜΕ

  • ΗΓΕΣΙΑ & ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ

  • ΗΟW TO TURN OUR SERVICE INTO SUPERIOR CUSTOMER DELIGHT IN OUR HOTE

  • ΠΩΣ ΒΕΛΤΙΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΗΓΕΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΟΠΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΩΝ ΕΡ

  • ΠΩΣ ΜΕΤΑΤΡΕΠΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΕ GUEST DELIGHT & MEMORABLE

  • ΠΩΣ ΝΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΤΟΥΜΕ ΜΕ ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΚΥΠΡΙΑΚΗΣ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ

  • ΠΩΣ ΝΑ ΕΠΙΤΥΓΧΑΝΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ/ΠΡΟΩΘΗΣΗ

  • ΠΩΣ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΜΕ ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΑΓNΩΡΗΣΗΣ-ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗΣ

  • ΠΩΣ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΟΥΜΕ ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΛΟΡΔΟΣ ΣΤΑΡ

  • ΠΩΣ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ

  • ΠΩΣ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΜΕ ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗΣ

  • ΠΩΣ ΝΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΤΟΥΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ "TSOKKOS FIRST"

  • ΠΩΣ ΝΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΤΟΥΝ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ HOLISTIC BRAN

  • ΠΩΣ ΝΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΤΟΥΝ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ/ΠΡΕΣΒΕΥΤΕΣ ΜΑΣ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑ

  • ΠΩΣ ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΝΟΜΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ

  • ΠΩΣ ΝΑ ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΟΥΜΕ ΟΝ ΤΗΕ JOB TRAINING

  • ΠΩΣ ΣΥΝΔΡΑΜΟΥΜΕ,ΩΣ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ, ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙ

Trainer's Certifications
Trainer's CertificationsCertification Authority
Trainer of Vocational Training (EEK)ΑνΑΔ